Niet mijn “kopje thee”.
Afschuwelijk!
Apart. Verder (nog) geen mening.
Wat dit heerschap zegt
Omdat hij er ook zijn neus voor ophaalde .Zo’n stinkers ,benader je niet onvoorbereid.
Klopt. Hans Zimmer wil nog wel eens losgaan
Recencies werelwijd zijn veelbelovend.
As za avond is het zover, kan niet wachten.
Heel groot en te duur. Ik heb best een zwak voor ‘filmhorloges’. Ik heb een carrera calibre 5 Gray Man en de kleinste Hamilton Murph vind ik ook tof. Maar deze…not my cup of tea.
Nope.
Nope.
Stillsuit tube. Grappig genoeg zonder masker en kap. Er worden vrijheden genomen. Horloge ga ik niet kopen, film uiteraard wel zien.
Met name Sicario en Arrival. Echt heel cool. Dune 1 was… Heel erg OK. De complexiteit van het boek laat zich moeilijk naar film en serie vertalen.
Dune uit de jaren 80 was ook maar een verfilming van het eerste boek uit de serie van zes boeken. Dat heb ik in ieder geval zo begrepen. Dus, toen hielden zij ook het grootste deel van het verhaal voor het grote (niet-lezende) publiek achterwege. Is ook best lastig om 6 boeken in 1 film van 2 uur te verfilmen. Waren zij toen dan nog steeds beter bezig dan?!
Ik snap ook niet waarom het volume onverantwoordelijk hoog moet staan in de bios. Ik zit daarin standaard met oordoppen in de bios dat uiteraard de ervaring wat tempert helaas.
Oh ja, wat betreft de horloges; echt niet mijn ding.
Bedankt voor het delen. Altijd leuk. En natuurlijk kijken naar de film!
Ik ben erg fan van Hamilton maar dit… oei… au…
Nee dank u, dit ziet er toch niet uit.
Dit had een stuk beter gekund en gemoeten.
Mooi en subtiel vormgegeven… zijn ze niet.
Waar de Murph gericht is op de overlap tussen film- en horlogeliefhebbers lijkt dit eerder voor de Dune-fan die niet zo veel heeft met horloges. Ik mag natuurlijk niet veralgemenen. Smaken verschillen. Maar de mijne is het niet.
Ik ga je nu vertellen, kijk deel 1 op hbo max. kop telefoon op en gaan . En deel 2 dan in de (IMAX) bioscoop kijken. Ik ga maandag en ik kan niet wachten. De reviews liegen er niet om… 97% op rotten tomatoes. Zeggen zelfs beter dan deel 1. Ik ben zelf ook giga fan van de Lynch versie maar deze zijn echt beter. De muziek, de cinematografie de sfeer. Alles is *chefs kiss.
Ik vind het leuk dat Hamilton horloges vaak een (prominente) rol in films hebben. Deze Dune horloges zijn net als de normale Ventura een unieke verschijning. Als fan van de film of van Hamilton zou het horloge zeker het overwegen waard zijn… totdat je de prijs ziet.
2600 EURO VOOR EEN PVD COATED QUARTZ HORLOGE? Ooookay.
Ja want een film maken met 100 sub-plots en 200 sub-sub-plots is goed te volgen voor mensen. Moesten toch een beetje water bij de wijn doen toch? Anders was er nooit meer een vervolg geweest zoals @Tijdstip zei. Het gemiddeld bioscoop publiek vond Inception al te moeilijk om te volgen.
Misschien komt er ooit wel een serie die het boek pagina voor pagina volgt. Het Audioboek is ongeveer 21 uur lang, tel daar bij filler scenes, intro’s, aftiteling en scenes zonder text bij op. Dan denk ik dat je ongeveer op 60 uur komt. Dat zijn 6 seizoenen van 10 afleveringen van 1 uur lang. Je moet dan wel heel zeker zijn van je zaken voor dat je daar geld in gaat stoppen als studio en producent.
Nou wat blijkt dat waren ze niet en de regisseur van de nieuwe films David Villeneuve heeft echt bijna zijn nieren moeten verkopen ( en zijn ziel ) om deel 1 te maken. Afhankelijk van het success zouden ze dan misschien wel een groen licht voor de 2e geven. Vergeet niet dat de 1984 versie een gigantisch financiële flop was en de hoeveelheid aan slechte recensies waren niet misselijk.
Dus of de studio ff ongeveer 160 Miljoen euro in een passie project van de regisseur wilde steken was nogal een risico. Ik ben blij dat ze het genomen hebben maar ze moesten het verhaal wel versimpelen anders was het ook een gigantisch moeilijk te volgen verhaal geworden.
Ik zelf vind het zeer geslaagde films die mensen een goed begin geven om zich te verdiepen in de boeken. Waar je dan meer nuance kunt vinden en details.
En ja ik hou ontzettend van de boeken maar de film(s) geven een geslaagd kijkje in de wereld.
Funny, but nope!