Twee nieuwe militaire klokken

Hij is verkocht hoor Quinny!

Ten eerste deze Marathon Field Watch. Class II type IV. Wat wil zeggen dat ie te onderhouden is en een automatisch uurwerk heeft.
Kast is gemaakt van een fiberglass composiet materiaal, dus niet het kunststof waar Swatch van gemaakt is.
Meet een bescheiden 37mm, maar ziet er leuk uit op mijn pols.

Vooral de tritium tubes zijn leuk. Nooit meer onder een lamp zitten om hem op te laden. Geeft verrassend goed licht. In het begin is luminova feller maar na een paar uurtjes is dit onverslaanbaar.
Uurwerk is een ETA 2801. Loopt een seconde of 7 per dag achter (niet slecht voor een klokje uit 2000)
Ziet er iig echt als nieuw uit.

Kunt wel goed zien dat de kast uit 2 delen bestaat, maar voor de afwerking moet je hem niet kopen.
Het is gewoon leuk dat deze horloges ook echt issued zijn. Daarbij is deze handopwinder wat zeldzamer. Zeker als F-serie. (meeste zijn E-series uit 1990)
En voor de prijs van een standaard Swatch, kun je ook geen bult vallen!

Wat foto’s

(Dat stalen ding is origineel bedoelt om straling te meten. Worden gebruikt in de Nederlandse krijgsmacht. Die ring is om de brandstofleidingen en allerlei andere kabels van een F-16 bij elkaar te houden. Gemaakt van een soort van aluminium legering en dus supersterk. Na een X-aantal vlieguren worden deze vervangen, en daarom in mijn bezit. Anders zijn deze dingen niet te betalen)

Van een review site (copyright Ned Frederick)

Tweede aanwinst komt deze week nog uit Zweden en is ook een Marathon maar dan een Navigator. Wel met een cleane dial. Deze is helemaal nieuwe met de plasticjes er nog op.
Overal zijn die dingen uitverkocht dus ik was blij dat ik er nog eentje kan vinden. Het is een G-serie uit 2003.
Verkoper is een bekende van TZ-Uk, namelijk Jo.st.
Heb er voor 3 euro maar spoed achter de betaling gezet. Daardoor heeft ie hem vandaag op de post gedaan en is ie in 2-3 dagen hier. Kan er iemand Zweeds, want ik heb een track-trace nummer waar ik nu niet veel mee kan :wink:

Foto van de verkoper.

En eentje van dezelfde goed review site:

Mijn grote dank is voor Quinny en Lucien.
Zij hebben mij beide de Marathon opgestuurd, zodat ik kon kijken of het iets voor me is.
Die van Quinny is dus verkocht. Die van Lucien is weer terug naar zijn baasje, maar dat was puur om het feit dat die geen cleane dial had. Vond ik toch net wat mooier.

Hulde voor beide heren!

van harte , leuke aparte aanwinst.

Het zijn leuke aanwinsten. Die trtium tubes zitten in de wijzers?

zitten inderdaad in de wijzers en iedere index van de wijzerplaat is er ook eentje

Leuke aanwinsten Tom, al vind ik de eerste persoonlijk wat aan de kleine kant. Veel plezier ervan.

Ruud

Cool! Hoe ziet dat er 's nachts uit :D?