Twee nieuwe russische aanwinsten!

ik wilde wel graag een beetje mee doen met wat hype klokken, ik zocht nog een grote klok en een piloten achtig iets.
Omdat ik er niet al teveel geld aan uit wilde geven heb ik voor 2 russen gekozen. Mijn smaak gaat meer uit naar horloges voor op de langere termijn en dat zijn voor mij toch veelal dress watches.

ze zien er in het echt gewoon erg goed uit, en ze passen vooral goed om mijn kleine polsen. De kasten zijn mooi gevormd.

Ook heb ik de strela gepast, ondanks dat de diameter niet heel groot is, en de wijzerplaten werkelijk prachtig zijn, valt de kast mij een beetje tegen, die sluit niet aan op mijn pols. Wat ik jammer vind want het is verder een hele mooie klok.

maar goed hier wat snelle foto’s, mooiere komen later wel weer.

de amphibia 2 :

en de avia classic met een stalen band, een erg mooie massieve stalen band met SEL’s !

en natuurlijk adriaan ( vreugd2 ) bedankt !

Mooi, zien er leuk uit, gefeliciteerd!!

Maar… vergis ik mij, of zit de spiraal van het eerste horloge dubbel?

Groeten, Tom V.

Twee mooie klokken! Zien er goed uit! (tu)

Bevatten alle twee een Molnia caliber de ene nog zonder, maar de andere met anti shock. Molnia is overigens op dit moment druk bezig met het aanpassen van zijn calibers. geskeleteerd en ik heb een model gezien met een open balans die zo geconstrueerd is dat je bijna gaat denken dat je met een heuse tourbiljon te maken hebt,

Arjay

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met deze twee nieuwe Russische schoonheden.
Beide horloges zijn een lust voor het oog en een genot voor de pols waaraan het gedragen zal worden.
Mijn complimenten. (tu)
Veel plezier bij het dragen

Orologio Signaturis Temporis

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met deze twee nieuwe
Russische schoonheden.
Beide horloges zijn een lust voor het oog en een
genot voor de pols waaraan het gedragen zal
worden.
Mijn complimenten.
Veel plezier bij het dragen

Orologio Signaturis Temporis

dank voor de woorden !

Arjay Schreef:

Bevatten alle twee een Molnia caliber de ene nog
zonder, maar de andere met anti shock. Molnia is
overigens op dit moment druk bezig met het
aanpassen van zijn calibers. geskeleteerd en ik
heb een model gezien met een open balans die zo
geconstrueerd is dat je bijna gaat denken dat je
met een heuse tourbiljon te maken hebt,

Arjay

arjay,

ik had gezien dat de amphibia geen shock resistance heeft, in zoverre ken ik uurwerken. Ik heb nooit eerder een uurwerk gehad zonder, wat maakt het uit in het dragen ? moet ik daar rekening mee houden ? de amphibia is wel 100 meter waterdicht,…

Je moet er in die zin voorzichtig mee zijn dat je degene zonder schokbeveiliging niet aan harde klappen blootstelt als laten vallen op iets hards want dan loop je kans dat de tappen van de balansas breken dus gewoon iets voorzichtiger zijn, als je geen gekke dingen doet zal het wel meevallen, als je gaat tennissen of zo horloge afdoen.

Arjay

Draag ze in gezondheid, Harald.
Maar aanstaande vrijdag iets anders…
Adriaan