Twee onverwachte aanwinsten

Vandaag naar de Rodin tentoonstelling in Grunn geweest, vriendin vraagt of ik ff bij Klinkhamer antiek in de Folkinge straat wil kijken. Hij heeft leuk spul, maar meestal niet echt van mijn gading. Viel mee vandaag, eerst zie ik deze liggen:


Loopt prima trouwens. Beetje praten, ook over Sovjet horloges, haalt ie deze tevoorschijn, mag voor 40 euro mee, daar zeg ik geen nee tegen, toen ik bleek te kunnen pinnen :smile:
Loopt na wat opwarmen ook prima.




Leuke dag vandaag :slight_smile:

O ja, ff klikken op de op één na laatste foto als je de hele doos wil zien.

25 likes

Leuke aanwinsten hoor, gefeliciteerd!

Nice!!

Mooie Raketa!

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinsten, er gaat niets boven Groningen :thumbsup:

1 like

Dankjewel allemaal, en ik ben benieuwd hoe de Certina er uit ziet na wat poetsen. Het super dikke plexi verbergt een hele mooie plaat zag ik al.

Na wat poetsen zal hij er mooi uitzien denk ik idd! Weet je ook al hoe het is met de rubberen ring die rond het binnenwerk zit? Die zijn, dacht ik, soms flink verweerd en er is niet meer aan te komen…

Geen idee, morgen weten we meer!

Mijn beste,

Een leuk duo horloge-plezier!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Nou, de ringen worden na verloop van tijd droger en kunnen makkelijk breken maar in de regel zijn ze gewoon intact. Wat wel een echt probleem is bij de DS-2 is dat er vrijwel altijd water in het uurwerk terecht komt met allerlei verschillende soorten schade als gevolg, die roest trekt dan ook in de rubber ring die vaak op de delen bij de stift helemaal oranje is. De 25-651 is wel een ontzettend fijn uurwerk om te servicen, en loopt echt als een naaimachine na een grote beurt…

1 like

Apart die Paketa.

Vind hem mooi.

Veel plezier ermee!!!

Gauw ff slecht belichte foto gemaakt, deksel ging vrij makkelijk los. Niet echt mint te noemen maar het kon erger denk ik :slight_smile:

1 like

Dat zijn weer twee leuke aanwinsten. :thumbsup:

Mooie aanwinsten en ben benieuwd naar de Certina na het poetswerk.

ziet er gewoon netjes uit hoor !

1 like