Twee op één dag; Precista en Tudor

Onverwacht snel! Twee stuks vanaf twee verschillende adressen in GB. Vanmiddag op de mat. Gelijk wat foto’s gemaakt.

De eerste: de Precista PRS17C. Quartz. Niet te groot, behoorlijk dik, met een mooie, lange (fijn, fijn, fijn!) sailcloth band. Een prima klokje.

De tweede: de Tudor voor mijn vrouws verjaardag. Ook mooi, maar omdat het een cadeau is, ga ik volgende week naar Jan Ubels en vraag hem om 'm te servicen voordat ik 'm in januari aan haar geef. Er moet -voor het mooi- eigenlijk nog een andere bezel inlay in, maar die zal wel heel moeilijk te krijgen zijn. En als ik 'm zelf zou dragen, zou ik er een oyster bij zoeken. Maar ik weet dat mijn vrouw dit mooier vindt.

Enfin, een paar foto’s doen het altijd goed.

Menno

Beiden zeer mooi.
Voor de tudor kan je volgens mij wel een nieuwe bezel inlay vinden.
Hier bijvoorbeeld: http://www.benl.ebay.be/itm/BEZEL-INSERT-FOR-ROLEX-TUDOR-SUBMARINER-76100-94010-BLACK-/160659193875?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item256808c013.

Mooi hoor! Gefeliciteerd met twee mooie horloges. Je vrouw zal ook zeker een fijne verjaardag hebben.

ik vind de Precista mooi, alleen geen automaat…Sportief op een sailcloth!

Ik vind de jubilee ook best fraai, je vrouw zal er blij mee zijn. De precista is ook helemaal goed, ik hoorde dat het resetten van de chrono leuk is?

Fraai. En fraai.(tu) Gefeliciteerd!

mooie aanwinsten. Je vrouw boft maar met zo’n mooie Tudor!

Zeer mooi,vooral de Tudor.
Jullie beide veel draagplezier gewenst.

Mooie aanwinsten Menno, gefeliciteerd!

Mooi, daar zal ze blij en verrast mee zijn. Of zit ze ook hier op horlogeforum?

Twee mooie exemplaren , gefeliciteerd (tu)

jantje.vlaam Schreef:

Mooi, daar zal ze blij en verrast mee zijn. Of zit
ze ook hier op horlogeforum?

Nee, niet op het forum. Daarom toon ik 'm hier zonder enige terughoudendheid.

@ Y1984: dank voor de verwijzing! Ga ik achteraan. Maar Jan Ubels heeft ook een heel aardige collectie onderdelen! Wie weet!

Weet iemand overigens of dit horloge ook met een oyster is geleverd? En wat dan het nummer van de eind stukjes is?

Menno

Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Wel zonde om de tudor aan je vrouw te geven, ik had hem lekker zelf gehouden :wink:

Groeten,

Martin

Mooie Tudor (tu)

Geweldig kado die Tudor!(tu)

leuk cadeau, nog leuker een vrouw die dat waardeert

Schitterende aanwinsten Menno!(tu) Vintage Tudor staat bij mij hoog op de wish-list. Waar heb je die ‘opgedoken’?

malus65 Schreef:

Schitterende aanwinsten Menno!(tu) Vintage Tudor
staat bij mij hoog op de wish-list. Waar heb je
die ‘opgedoken’?

Op TZ-UK. Ik heb er een ‘WTB’ advertentie geplaatst. Nadat ik er eentje gevonden had (of beter: nadat 'ie MIJ gevonden had), kreeg ik er nog eentje aangeboden; eentje met een blauwe bezel inlay en een blauwe plaat.

Menno

Hoe is de Precista in het echt? Is het qua afwerking en kwaliteit ergens mee te vergelijken??

hharry Schreef:

Hoe is de Precista in het echt? Is het qua
afwerking en kwaliteit ergens mee te vergelijken??

Met een Sinn… Ik kan niet ander zeggen. Het is -net als de Sinns van een 10-tal jaar geleden een Fricker-kast. Het enige dat tegenvalt, is de lumen. Maar dat geldt voor alle Precista’s.
Het leuke aan deze Precista is, dat je aan de buitenkant kunt zien dat het een toolwatch is. De bovenkant is mooi geborsteld. De zijkanten zijn een stuk ‘ruwer’, zoals een oude Sub tussen de lugs is. (Ik weet niet hoe ik het moet noemen - ruw is een te groot woord).
Het horloge is niet erg groot. De sailcloth band is een beetje groot. Daardoor valt het horloge een beetje weg. Ik heb er vandaag een nato van Eddie aangemaakt. Dat brengt 'm beter in balans. Is het een aanrader? Ja, als je een niet te grote, niet te zware toolklok voor weinig geld zoekt.

Menno