Twee Prismahorloges, nog te repareren?

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan vertellen of deze twee horloges nog te repareren zijn. Het gaat om twee Prisma automaten (uit welke periode weet ik niet).

• Het horloge met de zwarte wijzerplaat stopt elke keer met lopen, lijkt iets vast te zitten in het mechanisme. Afgebroken wijzertje? De 3 uur indicator ligt er ook af, maar die zit niet klem ergens…
  • Het horloge met de witte/zilveren wijzerplaat, daarvan lijkt het opwindmechanisme stuk te zijn.

Wie kent iemand die het zou willen/kunnen repareren? En hoeveel zou dat plus minus kosten? Ik gun deze horloges nog een tweede leven. :slight_smile:

Mmm dit zijn zulke heel erg goedkope sienese kalibertjes… zonde van het geld … als ze al te repareren zijn…

2 likes

Inderdaad, wat Robert zegt, dit zijn erg goedkope Chinese uurwerkjes waar geen enkele horlogemaker aan beginnen wil. Vaak zit de wijzerplaat gewoon op het uurwerk gelijmd, dus je moet flink aan het slopen om het überhaupt te kunnen demonteren en onderdelen zijn nergens te krijgen. Prisma heeft ooit prima klokjes geleverd, maar deze dateren beslist uit een mindere periode.

3 likes

Ik heb ooit zo een brtling en een perei gekeken : plastic, rotzooi en wijzers vallen als je te hard naar hun kijkt…
Vuilnisbak.

1 like

Tja, ik heb mijn mening verandert : mooie project om die uit elkaar te nemen en horloge beweging te leren :wink:
Niets zou in de vuilnisbak moeten gaan…

Weggooien …dat zijn fake prisma’s

Vergelijk maar .