Twee rommelmarkt vondsten in Frankrijk

In onze dorp op de jaarlijkse vide-grenier :mage: (rommelmarkt) vond ik deze twee " exoten " en voor mij totaal onbekende merken :face_with_monocle:

Maxima komt wel uit Nederland, en is mij verkocht door de Nederlandse dorpsgenoot :man_farmer: die de horloge kreeg toe hij naar de middelbare school ging.

Het is Maxima met een uurwerk AS1130 :roll_eyes::face_with_monocle: volgens mij.
Maar Albion :roll_eyes::smirk::face_with_monocle::thinking:
Groeten Iwan :motorcycle:

16 likes

Mooie aanwinsten.! :ok_hand: :+1:

1 like

Mijn beste,

Heerlijk!! Lekker grasduinen op zo’n rommelmarkt!!
En dan nog twee zuivere vintage’s op de kop tikken, maakt het extra af!!
Leuk. Geniet ervan.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Elke weer leuke vondsten daar Iwan !

1 like

Leuke aanwinsten! Paar nieuwe, goed passende bandjes erop en je hebt een set knappe horloges :+1:

Dat is een leuk, robuust uurwerk! Een zgn. “Wehrmachtswerk”. Vandaar waarschijnlijk ook het pantservoertuig op de caseback, ik ben wel benieuwd naar het verhaal daar achter.

Een neefje van Maxima? :grinning:

glycine2

2 likes

Oscar is een Nederlander van pakweg 60+ jaar, getrouwd met een Française en al ±25 jaar woonachtig in onze dorp Melay 52400.
Samen met ze vrouw verkocht ze wat spullen voor de deur, en na een praatje vroeg ik of hij ook horloges had :face_with_monocle: waarop hij antwoordde, ja ik heb een te koop.
Dat was Maxima, en zou zijn eerste echte horloge zijn geweest.
Heeft hij die nieuw of gebruikt gekregen :roll_eyes: zal toch volgende keer aan hem moeten vraaggen :blush:
Ik vond het ook dat ie een militaire uitstraling had, en zeker met die achterkant.
Hoorde deze horloge bij een pantser divisie :smirk::thinking::face_with_monocle: maar tja, toen was onze Maxima nog niet een :princess::crown:

Groeten Iwan :motorcycle:

1 like