Twee zakhorlogeuurwerk: om te bouwen?

Ik heb twee zakhorlogeuurwerken die ik zelf prachtig vind, een Juvenia en een Dreadnought. Ze hebben beide geen kast meer, ik heb ze zo gekocht, en het lijkt me mooi deze in een horlogekast in te laten bouwen. Maar ik denk zelf dat ze te breed zijn en de Dreadnought mist wat wieltjes die je denk ik niet meer één twee drie kunt krijgen. Mijn vraag aan hen die al eens een zakhorloge hebben laten ombouwen tot horloge, denken jullie dat dit gaat?

De Juvenia meet 42,3 mm. In een horlogeksat zal dat al gauw tegen de 50 mm gaan lopen:

De Dreadnought (is wat zwart, ik heb de foto wat meer licht gegeven) meet zelfs 43,5 mm:

De “voorkant” waarbij duidelijk het probleem van de dreadnought te zien is:

Wie an mij wat advies geven over de (redelijke, want alles kan natuurlijk) haalbaarheid van mijn wens?

In Rusland worden zakhorloges bij bosjes omgebouwd tot polshorloges.
Ze gebruiken dan wel een zakhorlogekast als basis
Hier een leuk voorbeeld.

http://cgi.ebay.com/Huge-vintage-JUNGHANS-military-WW2-German-wristwatch_W0QQitemZ330270544533QQcategoryZ0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3907.m221QQ_trkparmsZalgo%3DDLSKWL%26its%3DK%26itu%3DMBMS%2BUCK%26otn%3D6%26ps%3D4

Groet. Chris

En er had iemand hier op het forum toch ook een idee om van een zakhorloge om te bouwen naar een polshorloge? Was volgens mij bij het gedeelte van “Classics, Techniek & Reviews” alleen ik weet niet meer wie het was. Ik kan het fout hebben hoor.

Ik ben er wel mee bezig maar het is nog steeds een idee en nog geen concreet concept.

Ik zelf zou graag een oud uurwerk met centrale seconde gebruiken.

Kun je niet een goedkope UBoat Kloon kopen, het uurwerk weggooien, en de kast iets aanpassen? Waarschijnlijk past die daar wel in. Of, als de kast dik genoeg is, spendeer $60 voor deze
http://www.alpha-watch.com/details.php?myid=176
(51 mm) alpha, en kanibaliseer de kast. Helaas geen glasbodem, en dat verdienen ze eigenlijk wel!

Groeten,

Martin

Paul Paul Paul Paul Paul Paul Paul Paul Paul Paul Paul

Henrik

heb je nog een naam nodig van iemand die je vast kan helpen hierbij

:stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :)-D

Groet
Arie