Tweede aankoop is een feit !

Super leuke Hamilton, veel plezier ermee :muscle:t2:

1 like

Matrix Morpheus 26102022215517

(Mechanisch wil alleen maar zeggen dat het horloge wordt aangedreven door veertjes en tandwielen, simpel gezegd. Automatisch wil zeggen dat je hem in principe niet met de hand hoeft op te winden zolang het horloge in beweging blijft.)

Enorme nitpick, ik weet het-- niet op letten, dat doe ik soms. Voor de rest: goeie keuze, veel plezier ervan!

3 likes

Mierenneuken mag gerust, hoor :wink:

Maar dan zijn vele sites van horlogemerken ook fout, Hamilton inbegrepen :smirk:

1 like

Hij heeft wel een punt hoor.

handwind / automatic -> hoe energie voorzien bij een mechanical

Weet ik wel, hoor :wink:

Gefeliciteerd met je mooie NA. Leuke diversiteit heb je zo aangebracht :+1:t2:. Geniet ervan

1 like

Wederom gefeliciteerd! Wat een cadeautjes, zo samen! De sint is vroeg dit jaar :smiley:

1 like

Gefeliciteerd met dit mooie horloge, geniet ervan

1 like

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens…
Een automatisch horloge is wel mechanisch, maar een mechanisch horloge is niet altijd automatisch. Het kan ook een handopwinder zijn, want die worden meestal ook zo genoemd. Ik ken het horloge dat @Kaneda gekocht heeft niet, maar juist Hamilton heeft vrij veel handopwinders in de collectie en die van hem zou dat ook best kunnen zijn.

1 like

Dat is ook precies wat ik zeg :grimacing:

Zo, @Kaneda , inmiddels twee kogels door de kerk dus. Het was een lange aanloop, maar een bijzonder geslaagde sprong. En als tip voor de derde hier een plaatje van de Victorinox die ik zelf pas heb aangeschaft en hier door verscheidene mensen ook wordt getipt als kandidaat voor jou.

1 like

Maar omgekeerd dus niet altijd!

1 like

Een automatisch horloge windt zichzelf op aan de pols, een puur mechanisch horloge doet dat niet, daar moet je echt aan de knop draaien. Een fundamenteel verschil…

" Powered by our exclusive hand-wound H-50 movement".
De site van Hamilton klopt dus echt wel…

Kijk, dit word een mooie allround collectie!

Wellicht een beetje out of the box dit maar …Misschien is een mooie chrono een optie voor je volgende horloge? Wellicht eens de Maen Skymaster in de gaten houden? Er komt binnenkort een nieuw model uit van ze.

1 like

Dat klopt, dat beweer ik ook nergens :roll_eyes:

Leuk :+1: :+1:

1 like

Van harte met je nieuwe Hamilton! Veel draagplezier gewenst. :blush: :+1:

1 like

Gaaf ding hoor… En ik spreek uit ervaring…

3 likes

Mooie aanschaf! Geniet er van! Zo zie je maar dat deze 38mm totaal niet klein op de pols ligt, maar een prima formaat heeft :grin:

1 like