De Kemmner Marine is me zo goed bevallen dat ik bij Roland Kemmner nog een horloge heb besteld. Wederom zijn mijn ervaringen met communicatie, snelheid en kwaliteit bijzonder positief. Het betreft hier een zogenaamd Heeresdienstuhr (legerhorloge; de derde militaire horlogetak naast piloten- en marinehorloges. De versie die Kemmner standaard levert heeft een matte kast en een vlak glas. Ik heb gekozen voor een normale RVS kast en een licht gebold saffierglas. Het voordeel bij Kemmner is dat je diverse onderdelen naar eigen smaak kunt laten aanpassen, tm de kroon. Het Seagull 3620 uurwerk is uitgevoerd in PVD zwart (wordt door kemmner zelf gedaan).Uiteraard kun je ook een Unitas uurwerk, of een niet bewerkte Seaqull krijgen.
De plaatjes
Leuk te vernemen dat je voor een aantal onderdelen een persoonlijk accent kan bekomen.
Het licht gebolde glas de rode secondewijzer en de kordate kroon geven deze Kemmner Marine een sierlijk, doch ook strijdvaardig voorkomen.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit kenmerkende horloge.
Maar goed dat je het merk hier tegengekomen bent.
Ik had het niet als onbekend - of minder bekend merk aangemerkt en dus niet geplaatst. Het is namelijk deze maand al enkele malen genoemd op dit forum.
Wellicht moet ik mijn criteria toch enigszins aanpassen.
Kemmner heeft jarenlang voor Precista ontwerpen gemaakt en natuurlijk ook voor Fricker (schrijf ik 't goed? ) gewerkt. Hij maakt leuke duikers en alles goed afgewerkt.