Tweede NA in 2 dagen! De Airman!

Prachtig horloge deze Airman! :+1:t2:
Kast, wijzerplaat, glas, wijzers allemaal top :ok_hand:t2:
Veel plezier ermee!

1 like

Tof ding maar ook ik prefereer de purist versies van de Airman

5 likes

Mooi hoor, gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Dat vond ik zelf ook wel echt jammer. 10 ATM zou goed zijn voor zo’n horloge. Dan was het echt een alleskunnertje vind ik

1 like

Mooi!

1 like

Echt een leuk horloge, gefeliciteerd!

Dan moet je op zoek naar de eerste oplage van deze reissue. Die was uiterlijk identiek, maar wel 100m waterdicht. Het kán dus wel.

2 likes

Die is wel écht onvindbaar. Overogens is die wel erg glimmend vind ik :wink:

Ja, is dat zo? Niet zo lang geleden was-ie vooral onverkoopbaar. :smile: Hij glom wel inderdaad:

Maar de witte gek genoeg niet. Zelfde specs overigens (en net zo onverkoopbaar):

6 likes

Ik heb pas nog een speciale uitgave gekocht van dat boek bij een bedrijf in Rosmalen, daar heeft de schrijver André Stikkers ook een boekhandel want hij kende hem persoonlijk.

Hij had toen nog een exemplaar liggen, misschien even contact opnemen. Was ook een stuk goedkoper dan die van Amazon.

http://hermanbooks.nl/

2 likes

Ook wel heerlijk ja! Die witte doe je niet van de hand denk ik?:sweat_smile:

Boek van Andre Stikkers is ook wel echt de moeite. Staan veel mooie modellen in met leuke informatie!

1 like

Heel veel plezier met je mooie nieuwe aanwinst; ook ik vond het een ontzettend mooi en leuk ding (dat weet je :slight_smile: ), met een hele fijne maat.

Zwart, groen, zand/licht kan ook prima :slight_smile:

2 likes

Mooie band ook inderdaad. Welke is dit?

Dit is de boekhandel van André Stikkers in 's-Hertogenbosch. Fantastische zaak met uitgelezen collectie horloge bladen. Althans vroeger zeker. Ik kocht daar 20 jaar terug bij André (die toen nog bedrijfsleider was) altijd mijn horlogebladen. Ik woon al vele jaren niet meer in Den Bosch maar heb er zeer goede herinneringen aan. Van André kocht ik ook mijn eerste Airman, uit 1959, die ik helaas niet meer heb… :slightly_smiling_face:

https://www.heinen.nl/

Van harte gefeliciteerd met jouw mooie aanwinst! :ok_hand:

2 likes

Molequin, grained calf - hunter green

1 like

Dank. Prijzig wel, ik ga nog eens even kijken wat leuk is om erop te doen! :blush:

Ik zag gisteren het boek voorbij komen van de Glycine Airman in het blauwe gedeelte. Helaas was ie direct ook weer verkocht, dus ik was te laat met het melden hiervan!

Absoluut wel een aanrader voor als je een Airman hebt om dat even in de gaten te houden!

2 likes

Je kan eens bij Kaufmann kijken, bijv. de ‘Classic Taurrilon’, die is in vele kleuren verkrijgbaar en vind ik redelijk geprijsd.

Anders bijvoorbeeld Hirsch of Rios1931.

1 like

Dank! Zelf ook ervaring mee toevallig?

Ja, ik heb de Kauffman Classic Taurillon in de kleur graphite.
Wel pas echt net, dus ik kan nog niets zeggen over hoe hij zich houdt :slight_smile:

Ik heb een maat M omdat ik die (met circa 17 cm pols) volgens de site nodig had, maar moet zeggen dat ik 'm best krap vind vallen. Dat wil zeggen: heb 'm op het 4e gaatje van de ‘punt’ en dan zit de gesp niet helemaal mooi op het midden van mijn pols).

Ik had een heel zwikkie besteld om te kunnen kiezen.
Alleen de graphite is gebleven, de rest is teruggegaan.
Op de foto’s lijken ze overigens meer glimmend; in het echt zijn ze vrij mat.

2 likes