Tweede NA in 2 dagen! De Airman!

Hallo horlogeforum,

Gisteren heb ik de mooie Orient Kamasu binnen gekregen, vandaag iets heel anders bijzonders, namelijk: de Glycine Airman GL0158!

Een heerlijk maatje van 36mm, gebaseerd op de oorspronkelijke airman uit 1953 (met wel een extra GMT-wijzer en kleine veranderingen). Het geeft mij absoluut het vintage gevoel met een prachtige afwerking.

Al met al zeer content mee. Aangeschaft via @guus1 van Tandem Watch Group. Zitten ook wat goodies bij (hoewel het Glycine Airman boek wél van mijzelf is). Hierbij de foto’s:

52 likes

Leuk ding!

Is het alleen niet lastig tijd aflezen?

1 like

deze versie niet! Die heeft de ‘reguliere’ 1x per 12 uur rond. De versie zonder GMT-wijzer blijkt wel 1x in 24h rond te gaan

Wat een vet ding is dit zeg!

2 likes

Hele toffe NA! Veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Ja, dat lijkt me juist verwarrend. Als het zeg maar 08:30 uur is, dan verwijst de hand voor het uur toch naar 17 uur? Of snap ik het niet helemaal? :slight_smile:

2 likes

ja klopt inderdaad. Ik dacht dat jij dacht dat deze 1x in de 24h rond zou gaan, waardoor de ‘normale wijze van klokkijken’ dus anders is, maar je bedoelt op deze manier. Tja, het ‘normale klokkijken’ zit wel helemaal in mijn hoofd, dus dat is wel makkelijk😉 Makkelijker dan 1x inde 24h denk ik😁

Dat mag, maar ik moet je wel teleurstellen: die heb ik bij een antiquariaat gekocht. Ik zie er nu 1tje online staan, maar uit de VS, dus dat wordt toch wat prijzig.

Glycine airman bij Andre Stikkers

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi maar ingewikkeld horloge!

1 like

Busy dial inderdaad, zeker voor zo’n klein horlogetje. Wel echt een pracht 🥰

Mooi, geniet van je Airman!

1 like

Mooie Airman!
Gefeliciteerd!:+1:

1 like

Mooi! 2 horloges in 2 dagen👏🏻

1 like

Top! Grote broer (40 mm) present! :slight_smile:

36 was voor mij wellicht ook beter geweest. :grin: Maar geen spijt hoor.

Ben heel jaloers op het boek! Is onbetaalbaar inmiddels, gezien de oorspronkelijke prijs 30 euro all-in was. Heb wel de PDF-versie van een forumlid doorgestuurd gekregen. :ok_hand:

2 likes

Erg mooi. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd man, cool ding. Zelf ben ik een groter fan van de Purist versies, maar ze blijven hoe dan ook tof.

En hier de Purist present. :slight_smile:

Die broad arrows zijn tof.

5 likes

Idd ook een heel leuk horloge. Geeft wel veel fleur, die kleuren!

1 like

Ik zou best een verzamelingetje van die Airmannen willen hebben. Dat gebolde glas van de jouwe is dan weer de shit.

Maar goed, er moeten keuzes worden gemaakt in het leven.

1 like

Deze is zooo mooi he! :+1:

Als deze betere waterdichtheid had gehad, dan had ik graag 1 gehad.

Dit is eigenlijk een stuk stijlvoller en mooier dan vele populaire high-end horloges die in zwang zijn momenteel.

Geniet ervan! :+1:

2 likes

Ik denk dat je die 1 atm op het deksel moet zien in het licht van 1953. Het is echt een heel erg getrouwe kopie - op glas (plexi maar zonder loupe aan onderzijde) en uurwerk na. Ze hadden vrijwel zeker alle oude tooling nog liggen.

Heb de mijne al eens deels uit elkaar gehad, en de kroonpakking is weliswaar vrij klein - maar 3 atm haal je ook wel, in de zin van - hij loopt heus niet meteen vol als-ie even onder de kraan komt of een buitje te verwerken krijgt.

Heb de pakkingen wel wat ingevet, want af-fabriek behoorlijk droog helaas.

2 likes