NA Glycine Airman 1953 GL0157

Hallo horlogeforum!

Tijd voor een nieuwe aanwinst! :grin: Hierbij toch een zeer lekker toepasselijk stuk film uit een periode waarin de airman ook werd gedragen door de piloten!

Op 2 juli heb ik mijn Glycine Airman GL0158 binnengekregen en aan jullie geshowd. Een werkelijk waar prachtig horloge in 36mm formaat met een extra GMT-hand. Hoewel de dial 24h was, liep dit horloge ‘gewoon’ eens per 12h. Dat was jammer en ik wilde toch tezijnertijd óok eentje met 24h. Maar slechts een ander kleurtje was geen optie… hieronder de GL0158:

Ik was dus op zoek naar die 24h. Toen kwam ik deze tegen, maar natuurlijk niet meer nieuw verkrijgbaar. Na veel in de gaten houden zag ik hem op Ebay! Full set en voor een prima prijs.

Gelijk de Airman gekocht. Een mooi model remake van de originele Airman 1953 PM AM. Hoewel het origineel 36mm is en deze 42mm. Dat laatste vind ik wel jammer, ik vind hem eigenlijk wel iets te groot. Liever 36mm tot max 40mm gehad. Maar ach, het mag de pret niet drukken en hij staat (imo) goed. :+1:t2:

Alleen die nato, die wil ik vervangen. Mensen suggesties voor leuk betaalbare stalen/leren tapered banden? 22mm aanzet.

En hieronder natuurlijk de foto’s van de prachtige aanwinst!! :hugs:

36 likes

Mooi horloge die Airman!:heart_eyes:
Geniet ervan :+1:

1 like

Gefeliciteerd, allebei erg mooi!

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooie aanwinst.

1 like

Die is erg gaaf! Veel plezier met de 24h dial👌

1 like

Beste, heel mooie aanwinst, veel plezier ermee

1 like

Heel tof! Wil ik ook :heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand::+1:

1 like

Prima aanwinst! :ok_hand:t3:

Niet helemaal, ik zou het eerder een hommage aan de oermodellen uit 1953 willen noemen. Bij een remake re-issue zouden ze de originele afmetingen aanhouden. De latere no 1 komt met zijn 36 mm wat dat betreft dichter in de buurt.

Op band die eigenlijk van een Steinhart afkomt

Staal, ooit eens op de baai gescoord

6 likes

Gefeliciteerd :smiley:

1 like

Dank!

Jij hebt andere wijzers. Welk model heb jij dan eigenlijk? Is die ook 42mm?

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan! De 42mm kun je prima hebben, staat je goed :+1:

1 like

Heel mooi! Echt een eigentijds horloge! :ok_hand:

2 likes

Ik heb de mijne weg gedaan, maar ik houd een zwak voor de Airman. Top! Gefeliciteerd en veel plezier er mee!

2 likes

Een ware klassieker, gefeliciteerd. Wel een flinke unit zo te zien.

1 like

Klopt ja, hij is vrij fors. De verfijning van het 36mm model spreekt me wel een stuk meer aan. Toch vond ik deze te tof om te laten liggen! :grin:

1 like

Mooi!

1 like

Daar hebben we het al over gehad, weet je nog? :wink:

Dit is de “oorspronkelijke” versie waar er 600 van gemaakt zijn

4 likes

boem!

5 likes