Tweede poging DIY horlogeband

Dat vraagt heel veel ervaring lijkt mij zo.

Ik doe dat al heel lang zo. Normaal gesproken ziet dat er heel goed uit (zie de band aan de Breitling). Tot nog toe gebruikte ik halsleer en kalfsleer. Daar is deze methode iets makkelijker uit te voeren blijkbaar.

Na de terechte opmerking van @BATMAN (nog bedankt voor de opbouwende kritiek) heb ik het stikwerk nog een keer opnieuw gedaan maar nu wat zorgvuldiger. Telkens op dezelfde manier en in dezelfde volgorde de naalden door de voorgestoken gaten geregen. Het resultaat is m.i. een stuk regelmatiger. Vooral aan de achterzijde (op het groene leer) is dit goed te zien. Opbouwende kritiek houdt je scherp.

Groeten,

Coos

4 likes

Die verbreding in de band met de stelgaatjes hoort zo?

Erg mooi gedaan!
Heb zelf ook al een paar banden gemaakt en dat met de hand stikken valt niet mee om er strak uit te laten zien.
Bij jou zeker goed gelukt vind ik.
Ik heb pas uit China van die vorkjes laten komen waarmee je de gaatjes er gelijk met een paar tegelijk in kunt meppen…:smirk: Nog niet geprobeerd maar lijkt me wel geinig werken.

Ja dat hoort zo. De lugs zijn 27mm en de gesp 24mm. Er moet aan het deel met de stelgaatjes dus een stuk van 24mm zitten om door de gesp te kunnen schuiven en bij de pushpins moet de band 27mm zijn. Dit was bij de originele band ook zo.

Die heb ik ook maar voor deze band nog niet durven gebruiken. Ik heb er nog weinig ervaring mee.

Waar heb je dat leer vandaan?

Bij Leer en Meer in Den Bosch.

Cool thanx ga ik eens neuzen.

Ik vind het heel knap gedaan, chapeau! :medal_sports:

Mooi gedaan, hoor. Mooi leer ook.

Knap gedaan, ziet er goed uit.