Tweede poging DIY horlogeband

De tweede poging om zelf een horlogeband te maken. Dit maal op verzoek van een nichtje. Ik had al eens een vel struisvogelbeen leer gekocht en dit leek een mooie gelegenheid op die te gebruiken.

De voering is gemaakt van kalfsleer. Het horloge is niet de meest spraakmakende maar het ging dit keer om ervaring op te doen met deze leersoorten. Ik hoop dat jullie het iets vinden.

Groeten,

Coos

16 likes

Petje af:! :slight_smile: Voor nog maar de 2e poging vind ik het absoluut top.

Niks mis mee voor een tweede poging.
Ziet er al goed uit.

Ik vind het cool gedaan,maar ik zou hem toch iets langer maken.
Mooi stukkie leer ook.

Nichtjes hebben vaak dunne polskes

Niet onaardig, kek stukje dode vogel. Petje af.

1 like

Ziet er fraai uit !

Stiksel kan beter.
Maar ik ben overtuigd dat ik na tien pogingen nog geen vergelijkbaar resultaat zou halen.

1 like

Dat is vaak wel waar ja :smile:
Het is denk ik ook een beetje de verhouding tussen de breedte en lengte,dat deze zo kort lijkt.

Al met al een geslaagd project zou ik zeggen.

1 like

2 likes

Hahahaha

1 like

Inkoppertje …maar ik was niet in de buurt van het doel :joy:

1 like

Netjes!

Creatief met een hobby bezig zijn is altijd leuk, mooi stukje handwerk :+1:

Bedankt voor jullie reacties. @BATMAN het stiksel kan inderdaad regelmatiger. Bij deze leersoort is dat heel lastig omdat het er stug is en de afdrukken van het radeerwieltje nauwelijks te zien zijn. Mijn eerste band was geheel van kalfsleer. Daar ging dat een stuk beter (zie foto).

3 likes

Die vind ik veel beter dan de 2e poging,maar snap exact wat je bedoelt met stug leer is minder lekker te bewerken.
Zo heb ik ook zitten tobben en materiaal kunnen weggooien omdat het leer niet meewerkte.

Gek genoeg is de achterkant regelmatiger dan de voorkant. Ik stik met de hand met twee naalden. Wellicht dat de volgorde van insteken verschil maakt. Ik probeer het in ieder geval nog een keer opnieuw en misschien ook met een dunner garen.

Sommige mensen zitten inderdaad dichter bij de doelgroep :joy::joy::joy:

1 like

Heb je wel een industriemachine?

Stikken doe ik met de hand. Gaatjes prikken doe ik eerst met een oude handnaaimachine en daarna met de de hand met een dikke ledernaald.

1 like

:pensive:

1 like