Tweede Pontiacje ook geserviced

Mijn tweede Pontiacje heeft ook een servicebeurt gehad en ik moet zeggen, hij is aardig opgeknapt.

Dit was de originele staat:

Flink wat krassen op de kast en vlekjes op de wijzerplaat. Ook flink wat vuil en overtollige olie op het uurwerkje.

En zo is ie geworden:

De vlekjes op de wijzerplaat waren voor het merendeel los vuil. De rest bestaat helaas uit beschadigingen van de lak. Hier heb ik dan ook niks mee gedaan.

Ik heb nog een gouden (of gold pated) gespje kunnen overnemen van @Tokes (nogmaals bedankt Toke). Het geheel ziet er erg mooi uit.

Misschien dat ik in de toekomst nog een band van struisvogelleer maak.
Vergelijkbaar met onderstaande.

Voorlopig draag ik hem eerst een tijdje.
Op naar het volgende projectje.

Groeten,

Coos

23 likes

Mijn beste,

Is mooi geworden!!
De tijd-geest straalt je met verve tegemoet!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Zeer mooi gedaan.:+1:als je tijd over hebt, ik heb er wel nog een paar liggen die wat liefde kunnen gebruiken. :wink:
Maar even serieus, hoe krijg je de wijzerplaat zo mooi. Heb je misschien wat tips voor een beginnende horloge gek.

band van struisvogelleer?

Mooie opknapbeurt :ok_hand:, maar is dat geen python leer wat je bedoelt?

Top gedaan!!!
Ziet er goed uit man.

Ik vind hem práchtig geworden! :smiley:

En ik denk dat zo’n bandje met een rode tint er fantastisch bij zou staan. :relaxed: Iets minder fantastisch met felwit stiksel. :slight_smile: Maar goed, dat mag je smaak zijn. :wink:

Keurig, mooi werk Coos :+1:

Mooi gedaan. :+1:
Veel draagplezier!

Dit is struisvogelpoot leer. Erg mooi en heel erg sterk.

2 likes

Eigenlijk het enige wat je kunt doen is voorzichtig los vuil verwijderen. Dat doe ik met een kwastje en blaasbalgje. En hopen dat er geen ander vuil op zit. Ze zijn ontzettend kwetsbaar.

1 like

Dankjewel voor het antwoord. Ik doe het vaak met wattenstaafjes en lauw water. Maar veel vlekjes blijven vaak zitten. Nog nooit zo’n mooi resultaat gehad als die van jouw.

Knap gedaan

Niet zo bescheiden.
De meeste hier kunnen niet eens een koektrommel servicen.
Mij incluis :grin:

Ziet er weer top uit! :+1:

Mooi werk Coos!

Mag ik vragen hoe je de kast behandeld heb? Ik heb nog een gold rolled Marvin met flinke krassen in de goudlaag… Dus zekers wat interesse in tips.

Beste drex, dit is geen valse bescheidenheid maar het is maar een heel klein horloge (een Pontiacje dus) en het was in een betrekkelijk korte tijd (paar dagen) klaar. Ik heb ook wel hobby projecten gedaan die een aantal jaren hebben geduurd zoals het fotograferen van de Andromeda nevel vanuit mijn achtertuin.

1 like

Ik heb de kast gepoetst met een poetsmiddel voor aluminium. Hiermee poets je hele kleine krasjes wel weg maar de diepe krassen worden alleen maar een beetje minder scherp. Het poets ook weinig materiaal weg (zolang je niet uren poetst)

Toch maar een struisvogelleer band gemaakt. Ik ben er nog niet zeker van dat ik deze mooier vind dan die op mijn Breitling.

Met een mooi passend gespje overgenomen van @Tokes:

3 likes