De vlekjes op de wijzerplaat waren voor het merendeel los vuil. De rest bestaat helaas uit beschadigingen van de lak. Hier heb ik dan ook niks mee gedaan.
Ik heb nog een gouden (of gold pated) gespje kunnen overnemen van @Tokes (nogmaals bedankt Toke). Het geheel ziet er erg mooi uit.
Zeer mooi gedaan.als je tijd over hebt, ik heb er wel nog een paar liggen die wat liefde kunnen gebruiken.
Maar even serieus, hoe krijg je de wijzerplaat zo mooi. Heb je misschien wat tips voor een beginnende horloge gek.
En ik denk dat zo’n bandje met een rode tint er fantastisch bij zou staan. Iets minder fantastisch met felwit stiksel. Maar goed, dat mag je smaak zijn.
Eigenlijk het enige wat je kunt doen is voorzichtig los vuil verwijderen. Dat doe ik met een kwastje en blaasbalgje. En hopen dat er geen ander vuil op zit. Ze zijn ontzettend kwetsbaar.
Dankjewel voor het antwoord. Ik doe het vaak met wattenstaafjes en lauw water. Maar veel vlekjes blijven vaak zitten. Nog nooit zo’n mooi resultaat gehad als die van jouw.
Beste drex, dit is geen valse bescheidenheid maar het is maar een heel klein horloge (een Pontiacje dus) en het was in een betrekkelijk korte tijd (paar dagen) klaar. Ik heb ook wel hobby projecten gedaan die een aantal jaren hebben geduurd zoals het fotograferen van de Andromeda nevel vanuit mijn achtertuin.
Ik heb de kast gepoetst met een poetsmiddel voor aluminium. Hiermee poets je hele kleine krasjes wel weg maar de diepe krassen worden alleen maar een beetje minder scherp. Het poets ook weinig materiaal weg (zolang je niet uren poetst)