Tweede Tijdszone

Hallo,

In het hogere segment van horlogemerken past men wel eens een tweede tijdszone in het uurwerk toe. Waar diend deze voor en hoe werkt het?

Klokkies.

dit is een van de complicaties en dit dient voor het instellen van een andere tijdzone b.v als je naar amerika gaat met andere tijdzone gr hans

Altijd makkelijk als je weet hoe laat het in Verweggistan is, toch?

Rolex GMT
Omega GMT

etc. etc.

hans

Je vindt die complicatie niet alleen in het hogere segment.

hier een leuke linkhttp://www.youtube.com/watch?v=76RAJWQoosE&mode=related&search=

Er zijn verschillende manier van tweede tijdszone aanduiding even afgezien van de quartz mogelijkheden. Je kunt dus een tweede centrale urenwijzer hebben, in 12 uurs- of 24 uursaanduiding en je hebt ze met subwijzerplaat waarop een twaalfuurs of 24 uursaanduiding te vinden is. Je kunt er idd op zien hoe laat het in een andere tijdzone is.

Ik vind het persoonlijk de op een na grootste nonsense complicatie (na de tourbillon) :slight_smile:

Heel erg bedankt iedereen voor de reacties, ik ben er erg wijzer van geworden. Het filmpje was erg leuk!

@henrik,
ik vind het juist één van de meest zinvolle complicaties!!
niets zo prettig als je veel reist dat je snel de thuis-tijd kunt zien.
ik vind bijv. een chronograaf veel waanzinniger, wanneer gebruik je dat nou?
groet, frank.

@anon15493347NA,
Eitjes koken.

Groeten, Tom Vreeken.

Welja, ook ik gebruik de chrono-functie geregeld in de keuken.
En zo’n tweede tijd op je klok is alleen handig als je veel achter elkaar reist door de verschillende tijdszones. Verder is het gewoon leuke spielerei, om er maar eens een Duits woord aan te besteden.

als we de noodzaak van zaken zouden bespreken dan is wellicht
1 horloge voldoende om af te kunnen lezen wat de juiste tijd is;
de noodzaak voor het in bezit hebben van meerdere horloges is dan
niet aanwezig :stuck_out_tongue: