Tweedehands Baume and mercier

Ik heb een fantastisch horloge gezien op eBay, waar ik op zou willen bieden. Echter, ik heb, als leek, geen idee wat gangbare prijzen zijn voor horloges van ruim 10 jaar oud. Wat is een normale prijs voor een een tweedehands horloge van 10 jaar oud met nieuwprijs van 2k?

Voor de liefhebber. Het gaat om een capeland S automatic chronograph die al een tijdje op mijn shortlist staat. Bieding staat nu op 535 euro.

staat? Service verleden? Goud? staal? stalen band of leer?

weet niet wel model je zoekt / bekijkt maar ik zou hem nooit boven de 7-8 honderd laten komen incl shipping en invoer… ga er nl vanuit dat je nog iets moet opknappen/ servicen!

wijsheid gewenst :slight_smile: :slight_smile:

Wijsheid is wat ik nodig heb. :slight_smile:
Wordt aangeboden door een Duitse juwelier. Betreft een stalen horloge met leren band, in goede staat. Zie onderstaande advertentie (hoop niet dat ik iemand op een idee breng en dat we tegen elkaar op moeten bieden) :slight_smile:

http://www.ebay.nl/itm/370572030058?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p3984.m1426.l2649#ht_7817wt_989

invoer heb je niet…

Ik zou gewoon een max voor mezelf in mijn hoofd nemen en over een paar dagen online gaan. Lekker in je favorieten zetten en wachten.

Adv ziet er goed uit, ken de verkoper niet.

Succes!

Hmm, interessant, toevallig zocht ik nog een mooie chrono…

Nee hoor, maak maar een grapje :smiley:
Hij ziet er erg goed uit. Ik weet niet wat een goede prijs zou zijn, maar de advertentie en reputatie van de verkoper lijken erg professioneel (tu)

Zou je met 750 veels te veel betalen, of zal in snel boven de 1000 euro weggaan?

BobT Schreef:

Zou je met 750 veels te veel betalen, of zal in
snel boven de 1000 euro weggaan?

Ik denk dat tussen de €750 en €850 wel een realistische prijs zou zijn. Zou persoonlijk niet veel hoger gaan, maar dat heeft deels te maken persoonlijke smaak :wink:

Ik heb een vermoeden dat deze zal weggaan rond de 1000 euro.
Wat op zich een correcte prijs is voor een dergelijk horloge in deze staat.

Ik heb zelf de versie met zwarte dial.

Om je een idee te geven, nog een tweedehands (zonder originele papieren en doos):
http://www.benl.ebay.be/itm/BAUME-MERCIER-CAPELAND-STEEL-MENS-AUTO-CHRONO-BIG-DISCOUNTS-10-PLEASE-CALL-/350509702023?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item519c019b87

ziet er goed uit die B&M. vreemd dat er dan geen d&P bij zit…
heb deze verkoper wel eens gevolgd. Een horloge dat verkocht werd kwam een paar weken later weer terug in de veiling. En later weer. Hoeft niets te betekenen, maar toch. Als je jezelf een maximum stelt is er niets aan de hand.
Succes met bieden.

Dat zou kunnen betekenen dat de verkoper (met een andere account) zelf meebiedt totdat er iemand komt die de hoofdprijs betaald.

Ik hou het eens in de gaten en zal laten weten wat eruit komt!

Ik heb zo’n horloge twee jaar geleden ingeruild voor €900,- met stalen band!
Heb je een beetje idee van de waarde.
Het horloge was daarna snel verkocht bij die juwelier voor €1350,- !

Dit horloge ziet er verdacht goed/ongedragen uit,doosje moet een houten exemplaar zijn volgens mij!
Het uurwerk loopt nog knap snel (de versteller staat ver in de min in ieder geval)

sterkte!

Bepalen wat je maximaal zou willen betalen.
Dan niet bieden maar een sniper (Justsnipe bijvoorbeeld) op dat bedrag op scherp zetten, 5 seconden of zo voor her einde van de veiling.
En dan alleen maar afwachten. Betaal je in elk geval niet meer dan je zou willen.
En niemand die ziet dat je geïnteresseerd bent
Succes!

Thnx allemaal.
De juwelier heeft ook nog een hele fraaie Universal geneve te koop staan, maar die zal wel voor meer dan 2k weggaan, ver boven budget…

Mooi horloge, voor een 10 jaar oude 2e hands met een nieuwprijs van 2.090 zou ik toch zeker niet boven de 1.000 Euro gaan zitten, maar dat is persoonlijk.

Zoals gezegd, als je op het moment van aflopen van de veiling online kan zijn, dan kun je als ‘sniper’ (sluipschutter in het Engels) kijken of je hem voor jouw maximumbudget kunt aanschaffen. Als je die prijs nu al ingeeft, dan loop je het risico dat er iemand net een paar euro boven gaat zitten, en drijf je de prijs alleen maar op.

Ok. Thnx.

Heb net zeven seconden voor het eind een maximumbod op een Maurice Lacroix gedaan en die ook meteen gewonnen. Maar deze Baume en mercier zou een prachtige aanvulling zijn op die ML. Wellicht dat ik die ook binnensleep. Al ga ik dan wel in totaal over mijn max budget heen die ik voor twee horloges had bepaald.

Vrees toch dat een bepaald virus mij heeft geraakt…

ML is ook mooi, heb al een ML, en ben momenteel toevallig ook aan het kijken naar een BM (wees gerust, een ander model).

Welke ML heb je gewonnen?

BobT Schreef:

Al ga ik dan
wel in totaal over mijn max budget heen die ik
voor twee horloges had bepaald.

Vrees toch dat een bepaald virus mij heeft
geraakt…

Herkenbaar, herkenbaar :wink: Ik had mezelf altijd voorgenomen om een heel strak maximum voor één horloge aan te houden (+/- 500), maar er is zoveel moois dat ik er nu met één horloge heel erg ruimschoots overheen ben gegaan :smiley: Ach ja, we moeten onszelf toch ook wat gunnen he :wink:

Deze B&M is trouwens wel een erg mooi horloge! Heel erg bijzondere wijzers, daar houd ik wel van :slight_smile: Ook een erg mooi lettertype van de getallen op de dial! Ik ben erg benieuwd hoe goed leesbaar het horloge is.

Een ML pontos day date automatic met antracieten wijzerplaat. Zie een ander topic dat ik net in al mijn euforie heb geopend…

Er staat bij Mark Uyen een zwarte met doos en papieren te koop voor EUR 995. Mooie horloges hoor.

Ok, dat is qua richtprijs goed om te onthouden. Ik zoek echter een witte.