Tweedehands horloge uit VS, invoerbelasting?

Ik heb gister een leuke klok op de kop getikt in de VS, het komt morgen mijn kant op.
Nu vroeg ik me af of voor 2e hands goederen ook een invoer belasting geldt bij de nederlandse grens?

het gaat om een horloge van 400 dollar

(is het aan te raden om een lagere waarde aan te geven op de papieren door de verkoper)

Heb hier geen ervaring mee en ben dus wel benieuwd naar die van jullie

Nieuw of tweedehands maakt niet uit. Je moet gewoon altijd betalen.

De verkoper stelde voor om te markeren als gift en slechts 200 dollar als waarde op te geven, heeft dat nog zin?

Gift maakt geen drol uit. Dokken moet je, er wordt juist op “gift” gelet.

Via Fedex laten sturen en er 40 $ op laten zetten. Fedex maakt de doos niet open, en hanteert de prijs die opgegeven wordt.
TPG opent vaak je pakket en laat jou de waarde aantonen als ze denken dat het niet klopt, dan mij jij dus de factuur aan ze laten zien !

ik heb geen factuur het is een gebruikt horloge van een particulier…
De verkoper staat er overigens op om met USPS te versturen.

robbie409 Schreef:

Gift maakt geen drol uit. Dokken moet je, er wordt
juist op “gift” gelet.

Beetje kort door de bocht. Ik heb een paar maanden geleden nog een Tag Heuer Monaco uit Amerika hierheen gehaald, en die is keurig door de douane geglipt. Scheelt toch een paar honderd euro. Het lijkt me sowieso raadzaam om een lage waarde te laten vermelden, baat het niet dan schaadt het niet.

Denk dat het risico van lage waarde aangifte wel problemen geeft als het pakket kwijt is, als je verzekerd verstuurt…

Je kan het “gewoon” op laten sturen.
Ik laat tig dingen uit allerlei gebieden komen.
Met allerlei verschillende waarden…van usd 100 tot usd 500.
Beetje heel erg kort door de bocht dat je altijd moet betalen.
Vergis je niet er arriveren per dag tig duizenden postpaketten uit allerlei landen.
De kans dat jouw pakketje wordt “onderschept:” is te verwaarlozen en dan nog?
Dan betaal je een bepaald bedrag achteraf.
Jij bent niet strafbaar hoe iemand iets opstuurt,
Kortom geen zorgen maken.
Je kan het het op 2 manieren doen.

1, Opsturen met de werkelijke waarde.
Het argument dat het verzekerd opsturen iets betekent heeft in jouw geval geen enkele waarde omdat je geen aankoopbon hebt.
Hoe heb je dat ding betaald?

2.Gewoon op laten sturen , niet als gift maar als watch.
Value usd 125. bijv.

Wat voor klok is het?

De afgelopen maanden zijn al mijn leveringen onderschept. Misschien hebben ze een slim systeem dat afgaat bij mijn postcode/huisnummer?

Een pakket uit de VS, een Smith & Wesson horloge met USPS naar mij verstuurd, was op 15-2 de VS uit en heeft er daarna ruim een maand over gedaan. Toen ik de douane belde wisten ze van niets, maar een dag later had ik wel een notificatie thuis waar de waarde werd gevraagd… Weer een gegijzeld horloge.

Dan heb je een probleem. :slight_smile:
Ik heb het ook maar van horen zeggen hoor maareh…
Het schijnt als jij er ooit bent uitgepikt met iets wat niet koosjer is dan word jouw PC,huisnummer in het systeem gezet.
Mocht er een steek zijn dan gaat het systeem automatisch “piepen”.
Alles werkt met barcodes tegenwoordig.
Ik weet niet of dit waar is maar stuur het naar een ander adres, uiteraard niet hetzelfde postcodegebied.

Ik kan ze niet naar mijn werk laten sturen.

En de buren vallen af vanwege postcode gebied.

Waar kan ik nou wekelijkse zendingen horloges heen laten sturen…?