Maar ik vind persoonlijk de tweedehands prijzen
best hoog. Ik heb toevallig eens wat rond
gekeken
voor een rolex explorer II. Ik ben geen rolex
kenner. Maar het nieuwe model is nieuw te koop
voor iets meer dan 5000. Het oude model is
tweedehans nog meer dan 3500. Begrijp me goed,
dat
is een hoop geld maar ik koop dan zelf liever
nieuw.
Je bent nu 2 verschillende horloges met elkaar aan
het vergelijken. De oude Explorer en de nieuwe
zijn compleet verschillend. Maar goed, aangezien
de ExplorerII niet zo’n gewild model is vindt ik
de prijs relatief nog meevallen.
Ik vind dat ook met een Sub, nieuwe Sub date kost 6100 terwijl de meeste Subs date (bij Filipucci e.d.) 2e hands na 20 jaar nog steeds 4200 euro kosten echt veel te veel… Tevens zijn op deze ‘oudere’ exemplaren veel gebruikssporen te vinden.
best hoog. Ik heb toevallig eens wat rond
gekeken
voor een rolex explorer II. Ik ben geen rolex
kenner. Maar het nieuwe model is nieuw te
koop
voor iets meer dan 5000. Het oude model is
tweedehans nog meer dan 3500. Begrijp me
goed,
dat
is een hoop geld maar ik koop dan zelf liever
nieuw.
Je bent nu 2 verschillende horloges met elkaar
aan
het vergelijken. De oude Explorer en de nieuwe
zijn compleet verschillend. Maar goed,
aangezien
de ExplorerII niet zo’n gewild model is vindt
ik
de prijs relatief nog meevallen.
Ik vind dat ook met een Sub, nieuwe Sub date kost
6100 terwijl de meeste Subs date (bij Filipucci
e.d.) 2e hands na 20 jaar nog steeds 4200 euro
kosten echt veel te veel… Tevens zijn op deze
’oudere’ exemplaren veel gebruikssporen te vinden.
De nieuwe en oude sub zijn twee verschillende horloges. Er zijn genoeg mensen die liever het oude model hebben, en daar veel voor willen betalen omdat er Rolex op staat. Zo simpel is het.
En een goede 16610 die net een servicebeurt heeft gehad mag van mij echt wel 20 jaar oud zijn. Die klokken lopen over 60 jaar echt ook nog wel.
Men praat vaak over waarde, bijv een Rolex Sub, dat je winst kan maken met dit model, ik zie dit niet.
Stel ik koop een Sub C date @ 6100€ en verkoop deze over twee jaar/ruil hem in. Dat zegt de AD, ik geef je er nog 4k voor… vervolgens legt de AD deze in de etalage voor 5,5k absurd…
Men praat vaak over waarde, bijv een Rolex Sub,
dat je winst kan maken met dit model, ik zie dit
niet.
Stel ik koop een Sub C date @ 6100€ en verkoop
deze over twee jaar/ruil hem in. Dat zegt de AD,
ik geef je er nog 4k voor… vervolgens legt de AD
deze in de etalage voor 5,5k absurd…
Ik heb meerdere horloges met winst verkocht, en dat waren nog niet eens rolexen. Ik heb na 6 jaar mijn Panerai, die ik gekocht had voor EUR 3.700 verkocht voor EUR 4.000. En dat was eigenlijk nog te weinig. Prijzen schieten de pan uit. Ruil het ding echter gewoon niet in bij een AD.
niet.
A: je koopt te duur…
B: verkoop um particulier
Ad A: koop grijs, jong gebruikt, vraag wat rond… etc etc… Als je wilt en serieus bent, kan je goed kopen.
ad B: klein risico, zorg dat je weet wat je doet.
Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel, deze verliesbedragen waar jij over praat zijn absurd (en dus onnodig!)
Zolang op dit forum Omega’s PO worden verkocht
voor 2500 euro, is de markt volgens mij booming!
Inderdaad, ik zag 'm ook voorbij komen. Een PO XL 2500C uit juni 2009 met een servicebeurt uit 2012 voor € 2.500…
Ik vraag me dan af wat ik voor de mijne (PO XL 2500D uit november 2012) kan vragen…
(Nieuw en ongedragen aangeschaft bij een officiële dealer voor… € 2.290 ;))
niet.
Geen idee of de markt is ingestort, maar ik verbaas me er wel over dat er sommige forumleden zijn die de werking van vraag en aanbod absurd vinden. Als het zo werkt dan werkt het blijkbaar zo en geloof mij: het is bijna nooit goed. Vraag je teveel dan krijg je dat meteen te horen, terwijl jezelf wellicht best wel wilt zakken maar wat onderhandelingsruimte wilt inbouwen, vraag je meteen een voor jezelf acceptabele prijs omdat je een (tering)hekel hebt aan dat ‘onderhandelen’ dan is het ook weer niet goed, want dan vragen mensen zich af of er misschien wat mis is met het horloge. Ik kan het weten gezien de Speedmaster die ik nu voor een goede prijs te koop heb, maar er ineens allerlei vragen gesteld worden over de servicehistorie / een onafhankelijke beoordeling / etc. waardoor het horloge onterecht een vervelende ‘bijsmaak’ krijgt.
Is tegenwoordig ook wel mijn ervaring
Zit je aan de hoge kant, krijg je ongevraagd adviezen over ‘werkelijke’ waarde, zonder verdere belangstelling om te kopen.
Prijs je superscherp, is men achterdochtig of men biedt nog steeds zonder blozen een fractie van je vraagprijs.
Het is een echte buyers market momenteel dat is wel duidelijk
Gepost door: dmc (IP gelogd)
Datum: 26 juli 2013, 11:09
Geen idee of de markt is ingestort, maar ik verbaas me er wel over dat er sommige forumleden zijn die de werking van vraag en aanbod absurd vinden. Als het zo werkt dan werkt het blijkbaar zo en geloof mij: het is bijna nooit goed. Vraag je teveel dan krijg je dat meteen te horen, terwijl jezelf wellicht best wel wilt zakken maar wat onderhandelingsruimte wilt inbouwen, vraag je meteen een voor jezelf acceptabele prijs omdat je een (tering)hekel hebt aan dat ‘onderhandelen’ dan is het ook weer niet goed, want dan vragen mensen zich af of er misschien wat mis is met het horloge. Ik kan het weten gezien de Speedmaster die ik nu voor een goede prijs te koop heb, maar er ineens allerlei vragen gesteld worden over de servicehistorie / een onafhankelijke beoordeling / etc. waardoor het horloge onterecht een vervelende ‘bijsmaak’ krijgt.
Gepost door: dmc (IP gelogd)
Datum: 26 juli 2013, 11:09
Geen idee of de markt is ingestort, maar ik
verbaas me er wel over dat er sommige forumleden
zijn die de werking van vraag en aanbod absurd
vinden. Als het zo werkt dan werkt het blijkbaar
zo en geloof mij: het is bijna nooit goed. Vraag
je teveel dan krijg je dat meteen te horen,
terwijl jezelf wellicht best wel wilt zakken maar
wat onderhandelingsruimte wilt inbouwen, vraag je
meteen een voor jezelf acceptabele prijs omdat je
een (tering)hekel hebt aan dat ‘onderhandelen’ dan
is het ook weer niet goed, want dan vragen mensen
zich af of er misschien wat mis is met het
horloge. Ik kan het weten gezien de Speedmaster
die ik nu voor een goede prijs te koop heb, maar
er ineens allerlei vragen gesteld worden over de
servicehistorie / een onafhankelijke beoordeling /
etc. waardoor het horloge onterecht een vervelende
’bijsmaak’ krijgt.
Hoi Duco,
Ben het helemaal met je eens(tu)
Groet,
Erik
Volledig akkoord.
Anderzijds zie ik dan horloges ( van een merk dat ik toevallig goed ken ) te koop staan aan bijna nieuwprijzen.
Ik weet nl. dat je op die horloges bijna standaard 20 % kan krijgen.
Zeker als je de juwelier goed kent.
Dan begin ik er gewoon niet aan om een heel klein beetje af te dingen hier op het forum. In dat geval koop ik liever nieuw met de volle garantie.
Tis maar net wat je er zelf voor over hebt om een klok aan te schaffen. Ik weet zeker dat ik ook wel eens te veel heb betaald voor een klok, ook via dit forum, maar das dan mijn “probleem” had beter moeten onderhandelen, of de klok niet kopen, you win some, you lose some, dat is bij elke hobby zo.
Onderhandelen of een realistisch bod doen kan natuurlijk altijd, meestal staat er een “vraagprijs” en ja Marc, bij je huisdealer krijg je waarschijnlijk meer korting dan de gemiddelde AD…maar uh…als je echt vind dat de vraagprijs onrealistisch maar je bent geïnteresseerd dan kun je de verkoper toch gewoon een PB sturen?
dat je winst kan maken met dit model, ik zie
dit
niet.
deze over twee jaar/ruil hem in. Dat zegt de
AD,
ik geef je er nog 4k voor… vervolgens legt de
AD
Een AD ruilt geen Rolex in.
Dat is niet mijn ervaring. Heetman wilde wel degelijk mijn Rolex inruilen.
Sorry, Welke 2ehandsmarkt?
Ik koop nog steeds hoor,maar vaak op E-bay.
Het is soms gewoon een kwestie van smaak.
Een kruiwagentje Longines voor een instortprijs kom ik nog steeds mijn bed voor uit.Ik ben ook niet zo dol op Seiko,en dat doet vermoedelijk zeer op dit forum. Bij de Juvenia die enige tijd getoond werd op dit forum kreeg ik wel warme gevoelens, maar een poging op de baai kort daarna leed jammerlijk schipbreuk.
Frits