Toch maar een topic over de moeizame verkoopmarkt. Het is net of je je huis kwijt wil; de koper lijkt vrijwel alleen de prijs te bepalen. Ik ben het dan ook volstrekt niet eens met degene die recent beweerde dat de vraagprijzen op dit forum veel te hoog zijn.
Ook op zinvoorluxe, ebay en chrono24 zie ik horloges veel langer te koop staan en dat tegen lagere prijzen. Recent voorbeeld op zinvoorluxe: nieuw Nomos Orion (€1580 nieuwprijs) uiteindelijk verkocht voor €1050.
Het voordeel van lage verkoopprijzen is wel dat je zelf na verkoop mogelijk iets mooiers voor het ontvangen bedrag kunt kopen dan je had verwacht.
Voor mij blijft het echter van belang dat zowel koper als verkoper een goed gevoel bij de transactie moeten hebben, maar misschien denken jullie daar heel ander over.
Groet Roelof
De markt is echt niet ingestort, dat weet ik als ik naar de gang van zaken in de horlogewinkel kijk waar ik wel eens achter de schermen kan kijken. Dat kopers voorzichtiger worden met hun zuurverdiende centjes en er mogelijk ook meer wordt aangeboden dan vroeger lijkt mij duidelijk. Vraag en aanbod hebben dus ook hier weer als resultante een wat lagere verkoopprijs. Een Nomos is in ons land heel lastig verkoopbaar via fora. Ik heb er meerdere malen mee te maken gehad. Een zelfde horloge tegen die prijs op het zduitse Nomosforum is zo verkocht.
Hans
Persoonlijk vind ik Chrono24 aan de dure kant. Maar de meeste horloges op dit forum zijn wel goed geprijsd 
Mvg Jelle
mooieklokjes Schreef:
Persoonlijk vind ik Chrono24 aan de dure kant.
Maar de meeste horloges op dit forum zijn wel goed
geprijsdMvg Jelle
Chrono is slechts een verkoopplatform waarop de prijzen varieren tussen goedkoop en veel te duur. Het zijn de aanbieders uit de hele wereld die dasr de vraagprijzen bepalen.
mooieklokjes Schreef:
Maar de meeste horloges op dit forum zijn wel goed
geprijsdMvg Jelle
Komt wellicht doordat de meeste adverteerders op Chrono24 handelaars zijn. Dan kan je geen forumprijzen verwachten.
In mijn ogen zijn er weinig handelaars met ‘eerlijke’ prijzen, alleen Subgmt, Juwelier Burger en nog enkele anderen vind ik eerlijk geprijsd.
De prijzen van de Belgische tweedehands-handelaren zijn helemaal te gek voor woorden.
Gr. Glenn
Goede handelaren geven veel meer dan alleen het horloge. Garantie kun je van een particulier niet krijgen, of goede service als er dingen mis zijn.
Vooral bij duurdere vintage horloges vind ik dat erg belangrijk. Particulieren zijn lang niet altijd te vertrouwen, of hebben geen verstand van zaken.
B.v. Amsterdam Watch Compagnie heeft hoge (vraag)prijzen, maar er valt gauw 10 tot 15 % af te dingen.
Ik betaal graag wat meer bij een goede handelaar. Ik zou in elk geval mijn speedmaster 105.002 uit 1962 nooit bij een particulier gekocht hebben.
Glenn Schreef:
mooieklokjes Schreef:
Maar de meeste horloges op dit forum zijn wel
goed
geprijsdMvg Jelle
Komt wellicht doordat de meeste adverteerders op
Chrono24 handelaars zijn. Dan kan je geen
forumprijzen verwachten.In mijn ogen zijn er weinig handelaars met
’eerlijke’ prijzen, alleen Subgmt, Juwelier Burger
en nog enkele anderen vind ik eerlijk geprijsd.
De prijzen van de Belgische tweedehands-handelaren
zijn helemaal te gek voor woorden.Gr. Glenn
Moet je voor de gein eens kijken wat handelaren in de UK vragen, vooral bij de topmerken…
marijn Schreef:
Ik betaal graag wat meer bij een goede handelaar.
Ik zou in elk geval mijn speedmaster 105.002 uit
1962 nooit bij een particulier gekocht hebben.
Ik wel, er staat op dit moment een speedmaster te koop, die ik graag zou kopen als ik de funds zou hebben:)
watchagain Schreef:
marijn Schreef:
Ik betaal graag wat meer bij een goede
handelaar.
Ik zou in elk geval mijn speedmaster 105.002
uit
1962 nooit bij een particulier gekocht hebben.Ik wel, er staat op dit moment een speedmaster te
koop, die ik graag zou kopen als ik de funds zou
hebben:)
Het hangt natuurlijk af van de prijsklasse. Ik ben wel in de verleiding voor een goedkopere speedmaster die nu op het forum te koop staat. Ik probeer me te beheersen.
Als je weet van wie je koopt, particulier of handelaar, en je doet je huiswerk, dan is het risico te oversien lijkt me.
Ik heb vorig jaar een speedmaster 105.003 gekocht bij AWCO. Na enkele dagen bleek de secondeaanwijzer van de chrono mee te lopen. Terug naar AWCO, terug naar Ferrie in Heerlen, weer terug naar mij. Enkele dagen later zelfde euvel, terug naar Awco etc. Dit is vier keer gebeurd, toen heb ik mijn geld teruggekregen. Ferrie kon het niet maken.
Had me niet moeten gebeuren bij een particulier. Had ik een horloge van ruim 4 K gehad die ik nooit had gedragen omdat ik baal van zulke dingen, en nooit had kunnen verkopen, omdat ik geen horloges verkoop met gebreken.
marijn Schreef:
watchagain Schreef:
marijn Schreef:
Ik betaal graag wat meer bij een goede
handelaar.
Ik zou in elk geval mijn speedmaster 105.002
uit
1962 nooit bij een particulier gekocht
hebben.Ik wel, er staat op dit moment een speedmaster
te
koop, die ik graag zou kopen als ik de funds
zou
hebben:)Het hangt natuurlijk af van de prijsklasse. Ik ben
wel in de verleiding voor een goedkopere
speedmaster die nu op het forum te koop staat. Ik
probeer me te beheersen.
Ik denk te weten waar je het over hebt:)
Ook ik was in de verleiding, maar ga toch voor de Pro, waar ik het eerder over had.
Maar ja, de pecunia hè:)
marijn Schreef:
Ik heb vorig jaar een speedmaster 105.003 gekocht
bij AWCO. Na enkele dagen bleek de
secondeaanwijzer van de chrono mee te lopen. Terug
naar AWCO, terug naar Ferrie in Heerlen, weer
terug naar mij. Enkele dagen later zelfde euvel,
terug naar Awco etc. Dit is vier keer gebeurd,
toen heb ik mijn geld teruggekregen. Ferrie kon
het niet maken.Had me niet moeten gebeuren bij een particulier.
Had ik een horloge van ruim 4 K gehad die ik nooit
had gedragen omdat ik baal van zulke dingen, en
nooit had kunnen verkopen, omdat ik geen horloges
verkoop met gebreken.
Punt, maar zonder geluk vaart niemand wel! Blijft dus lastig:)
Het is zeer afhankelijk van de klok.
Kijk maar eens naar de prijzen van de Rolex sportmodellen (Explorer daargelaten). Een Sub bijvoorbeeld stijgt nog steeds elk jaar in prijs, ook ben je er zo vanaf.
En hoewel de Nomos een mooie klok is blijft die moeilijk verkoopbaar.
Ja dat is inderdaad zo, er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar die zijn ook vaak zo weer veekocht. Maar in frote lijnen zijn de prijzen aan de stevige kant.
Bedankt voor de tips, zal ze zeker even bekijken 
Maar soms kun je ook een Marktplaats gelukje hebben(tu)
Groet Jelle
Zoek de S en vervang door Z (die iets te dicht bij elkaar zaten op de Aaipet 
Burger eerlijk geprijsd? Moet je hen eens iets willen verkopen. Mijn mond smaakt zuur zuur zuur
Maar ik vind persoonlijk de tweedehands prijzen best hoog. Ik heb toevallig eens wat rond gekeken voor een rolex explorer II. Ik ben geen rolex kenner. Maar het nieuwe model is nieuw te koop voor iets meer dan 5000. Het oude model is tweedehans nog meer dan 3500. Begrijp me goed, dat is een hoop geld maar ik koop dan zelf liever nieuw.
xanderx Schreef:
Maar ik vind persoonlijk de tweedehands prijzen
best hoog. Ik heb toevallig eens wat rond gekeken
voor een rolex explorer II. Ik ben geen rolex
kenner. Maar het nieuwe model is nieuw te koop
voor iets meer dan 5000. Het oude model is
tweedehans nog meer dan 3500. Begrijp me goed, dat
is een hoop geld maar ik koop dan zelf liever
nieuw.
Je bent nu 2 verschillende horloges met elkaar aan het vergelijken. De oude Explorer en de nieuwe zijn compleet verschillend. Maar goed, aangezien de ExplorerII niet zo’n gewild model is vindt ik de prijs relatief nog meevallen.