Wie kan deze ouwe noob uitleggen , hoe ik de 2 ledige verificatie op HF voor elkaar krijg? Ik heb bij instellingen Beveiliging gekozen voor Beveiligen, voer mijn wachtwoord in en zie een QR code. Die scan ik met mijn telefoon camera (Android) klik op het adres dat dan verschijnt, vervolgens moet ik de code van mijn telefoon invoeren, maar kom dan niet verder….
Waarom moet dit zo ingewikkeld? Dat er fraudeurs geweerd worden, prima, maar dat ik als normal lid (na 16 jaar) zo moeilijk gaan doen? Ben in maart gestopt met mijn werk. Daar werd iedereen helemaal simpel van het scannen van QR codes, beveiligingscodes of wachtwoorden invoeren. Zo blij dat ik daarvan af ben. Begintg HF ook al met die onzin. Wel erg rigoreus, wat mij betreft veel te rigoreus.
Wat een idioterie! Wordt gewoon van ene op andere moment 2 ledige verificatie aangezet, kunt gelijk niets meer. “Google ff hoe dat moet…”.Uiteindelijk na veel zoeken en trial en error voor elkaar. Alsof er besloten word dat we ineens alleen in het Russisch gaan communiceren. Tuurlijk, Google effe.
Ik weet zeker dat heel veel leden er last van hebben. Het was ook een redelijk stel-op-sprong beleid. Waarschijnlijk even geen tijd gehad om mensen er doorheen te helpen. Hopelijk gaat er nog een goede omschrijving komen (al dan niet gegenereerd met behulp van AI).
Ik begrijp het, ik moest zelf ook even kijken terwijl wel al de authenticator op mijn mobiel heb staan.
Ik ga zo even uitloggen en weer opnieuw inloggen, gewoon om weer even met 2FA bezig te zijn.
Ik moest kennelijk Google Authenticator op mijn telefoon installeren, en als ik daarmee de QR code scan krijg ik een code van 6 (?) cijfers die ik bij inloggen moet invoeren.
Als je opnieuw inlogt dan krijg je bij de 2e stap een veldje waar je de code in kunt vullen. Dan ga je naar je authenticator app en naar HF account, die code vul je in.
Waar ik dan weer heel benieuwd naar ben is hoe je het voor elkaar kreeg om vanalles te posten hier zonder dat je de verificatie al voor elkaar had. Ik kon helemaal niks meer zonder eerst die verificatie aan te zetten
Ik had op mijn ipad HF nog openstaan, en kon daar de startpost van dit topic invoeren, heb ik daarna (na geautoriseerde inlog) weer enigszins ge-edit. Et voilá