Tweetal zakhorloges

Beste leden :tophat:,

Uit de familie zijn nog een tweetal zakhorloges gekomen.
Beide van niet “noemenswaardig” merk.
Hierin heb ik zelf al aangegeven dat de waarde hiervan het goud en zilver gewichtsprijs is.
Voor de zekerheid wil ik nog extra controleren.

Graag zie ik een reactie tegemoet.

1 like

Herkenbaar verhaal, zoiets heb ik hier ook nog liggen. Beiden afkomstig van de overgrootvaders van mijn betere helft. Geen idee of dit überhaupt nog een beetje fatsoen te restaureren is gezien alle beschadigingen. Emotionele waarde is er niet echt bleek, dus gaat meer om is het 't nog waard om hier iets mee te doen.

1 like

Zal wel kloppen ja. Als de werkjes nog lopen misschien een klein beetje meer (zilver is niet veel waard).

Realistisch, nee. Emaille gescheurd en zelfs afgeschilferd, vermiste wijzers, geen glas dus al god weet hoelang blootgesteld aan de lucht, duidelijke roestsporen, low end mechaniekjes met minstens één cilindergang waar buiten @vinwat niet veel mensen überhaupt nog willen (en kunnen?) aan beginnen, een balansveer in frut.

Als er veel emotionele waarde zou aan hangen en je wil (heel) veel tijd en geld spenderen dan is het waarschijnlijk niet hélemaal onmogelijk, maar… ik vrees ervoor. :slightly_smiling_face:

1 like

@LVA dan blijven die van mij gewoon lekker in de kast liggen. Toch kriebelt het wel om nog eens een mooi zakhorloge te kopen want dat ontbreekt nog in mijn collectie.

16 november naar de rikketik beurs in Houten dan maar.
Daar liggen zakhorloges in overvloed

1 like