Twijfel aankoop maanfase

Ik ben sindskort weer actief (meelezer) op het forum. Mede door wat erfstukken van mijn opa.

Inmiddels ben ik mij al enige tijd aan het oriënteren op een horloge met maanfase. Ik heb daarbij een aantal eisen;

• maanfase aanduiding (uiteraard)
  • automaat/handopwind
  • kast staal of wit/geel-goud
  • ‘waardevast’
  • budget tot ± 10k

Ik denk inmiddels het aanbod redelijk te kennen maar wellicht zie ik wat over 't hoofd. Ik ben benieuwd welke modellen jullie aandragen.

5 likes

14 likes

Met die criteria komt er bij mij maar een horloge te boven. De JLC Master Ultra Thin Moon.

4 likes

De jlc wint, maar voor rond de 3k koop je bij longines ook echt mooie moonphases.

2 likes

Kost nieuw geen drol en zal dus weinig zakken :ok_hand:

En anders Stefan lief aankijken

Denk dat dit ook wel waarde vast kan worden.

3 likes

De JLC sluit ik me ook bij aan. Sowieso een van de mooiste dressers met moonphase. Een gouden ga je niet redden voor 10k, maar een stalen zou misschien wel lukken.

Anders wellicht nog iets in de Longines Master Collection?

Liever deze Glashütte Panomatic Lunar dan een JLC. Wel met korting want de retail is >10K (maar dat is de JLC waarschijnlijk ook inmiddels).

Leesvoer:

7 likes

Omega Speedmaster Moonwatch Moonphase. En diverse mogelijkheden, zwart , blauw, bruin. Veruit de mooiste moonphase

2 likes

Ver onder budget, maar vind de nieuwe Christopher Ward C1 Moonphase echt schitterend.

5 likes

Mag t gebruikt zijn?
Zenith Chronomaster met cal. 410
Chique, uniek, moonphase, 18k goud.
Moet net lukken voor 10k (men vraagt gem. 11-12k op c24)

6 likes

Check eens een Christiaan vd Klaauw. :wink:

2 likes

Mag absoluut gebruikt zijn. Om die reden ook lang gekeken naar een IWC Portofino en V&C. Echter heb ik niet genoeg kennis om de waardevastheid daarvan in te schatten.

Prachtig merk. Binnen budget alleen geen modellen die mij echt aanspreken.

Mooi, alleen een klassiekere uitstraling spreekt mij meer aan.

Staal voor de helft. Zelfde prachtige uurwerk erin.
De mijne:

11 likes

T is maar een idee. Is in ieder geval iets anders!

Waardevast :man_shrugging:t3:
Dan vallen Longines, Chronoswiss, CW en vele anderen af
JLC mut Moon lijkt mij dan de beste optie

2 likes

Er komen mooie suggesties voorbij, super.
Ik vind zelf een aantal vintage modellen erg mooi (Vacheron Constantin bijv.) en de IWC Portofino Moonphase.
Ik heb alleen geen idee in hoeverre deze waardevast zijn. Ik heb niet de intentie om snel weer te verkopen, maar gezien mijn leeftijd, jong gezin etc. voelt het prettig als dat wel zo is.

1 like

Ik heb dit woord nu meermaals voorbij zien komen maar een dergelijk horloge is natuurlijk niet hypercourant dus verwacht niet dat potentiële kopers dit uit je handen komen trekken. Waardevast is een relatief begrip.
Ik vrees dat dit -hoe dan ook- een lastige markt is.

1fa735cdb8e90d37c2b35056b744b74cbe963929_2_441x499
Heb zelf deze, en tja waardevast/
wanneer je iets koopt voor een budget van zeg:3,5 K heb je nog 6,5 K over als back-up toch?

1 like