Twijfel aankoop Victorinox

Beste leden,

Ik wil graag een nieuw horloge aanschaffen en heb al meerdere jaren de Victorinox Swiss Military Infantry Chronograaf Horloge 40mm op het oog.

In de loop der jaren ben ik meer gaan houden van automatische horloges en vind ik de Victorinox Swiss Military Infantry Automatisch Horloge 40mm ook bijzonder mooi (met name vanwege het automatische uurwerk).

Hieronder twee foto’s ter illustratie:

Welk advies hebben jullie voor mij? Of welke voorkeur zouden jullie hebben?

Ik zou voor de automaat gaan. Gewoon omdat ik niet dol op quartz ben. Maar een quartz op zijn tijd kan ook geen kwaad.
Is beiden kopen geen optie?

1 like

Beiden vindt ik teveel van het goeie (ze lijken nogal op elkaar en ik vind het toch behoorlijk wat geld).

Bedankt voor jouw reactie. Ik merk wel dat ik de chronograaf heel gaaf vindt. Het liefst zou ik de chronograaf in automaat willen hebben…

Daarnaast heb ik de Inox (Quartz) en daar ben ik erg blij mee. Welke vind je qua look mooier?

Ik vind de automaat mooier qua uiterlijk. Iets rustiger en meer ingetogen.
Ben ook niet dol op de datum in de subdail, hoewel ik ook een chonograaf bezit waarbij dit het geval is. Maar bij die van mij is de datum ring zwart en de wijzers wit waardoor ik niet zo’n wit vlak in mijn subdial heb. Het is een nuance maar toch.
En als je er echt niet uit komt kan je er gewoon nog een weekje over slapen. Je kan je geld maar 1 keer uit geven.
Succes met je keuze!

Ik neem er sowieso de tijd voor, maar ik vind de automaat qua rust nogal lijken op de inox die ik al heb of zie jij een groot verschil met de Infantry?

De automaat.
Goede prijs / kwaliteit verhouding.

Ik denk niet dat er ooit eerder een foto is gemaakt van een Victorinox Inox in gezelschap van Rummikub en Douwe Egberts. :joy:

7 likes

Boefje, dit mag natuurlijk niet.

2 likes

Ik denk niet dat horlogeoutlet snel het forum zal aanklagen, maar je weet het nooit :stuck_out_tongue:.

2 likes

De chrono.
Veel mooier, tof horloge.
Is dit de quartz? Who cares, secondewijzer is toch erg klein bij een chrono. Quartz is prima, laag in onderhoud en loopt altijd goed.

Grab en go!

2 likes

Zou mij niet zo veel aantrekken van dat laatste. Zoals @Flipperkast al zegt…

2 likes

Oeps. Vergeten

1 like

Enkele jaren geleden op punt gestaan de mechanical te kopen, uiteindelijk voor soortgelijke Hamilton Khaki gegaan.
Vind die nog amtijd heel mooi. Bestaat overigens ook in quartz, toch? Die vind je wellicht voor onder 200 eur, koopje.
De chrono, hm, niet zo mijn ding…

1 like

Geen Victorinox, geen van beide dus. :wink: Maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan

Haha nee dat klopt :joy:

Ik vind de Inox veel mooier. De grote verschillen zitten hem in de details.
Misschien moet je voor een automaat chronograaf gaan.

1 like