Twijfel bij keuze military horloge

Eerder heb ik een CWC G10 gehad en dat blijf ik een mooi basic model vinden voor alledaags gebruik. Echter door wat minpuntjes (waterdichtheid, nato, lugbreedte), ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief.

In eerste instantie kom ik uit bij de Precista PRS-10, reden:

  • schroefkroon en waterdicht 100 meter
  • lugbreedte 20 mm met standaard pushpins (dus betere bandkeuze)
  • verkrijgbaar met zwarte datumschijf
  • kwaliteit van Timefactors (tu)

Doordat Timefactors gedurende de kerstperiode gesloten is ben ik echter verder gaan kijken en ondertussen begin ik steeds meer te twijfelen.

De eerste vraag is: welke geniet de voorkeur of juist niet (graag ook waarom)
De tweede vraag is: welke alternatieven zijn er in deze basic-stijl nog meer

  1. Precista
  2. KHS
  3. Marathon
  4. Traser
  5. Hamilton
  6. Seiko SNK381
  7. Seiko SNK809

De één heeft het voordeel van bijvoorbeeld Tritium-lume, de ander saffierglas, etc, etc.

Alvast bedankt :~

Ik zou voor de Hamilton gaan. Komt ook vaak voor in films over de tweede wereldoorlog en heeft een mooie historie.

saffier glas zou mijn voorkeur hebben …maar als ik moest kiezen en de maat zou goed op mijn pols staan gewoon nr7 :wink:

Saffier heeft ook m’n voorkeur, daarin wint de Hamilton.
Een Seiko is uiteraard bij Rob te pimpen :wink:

Het opstaande acrylglas heeft qua looks welliswaar mijn voorkeur, maar het is volgens mij zeer krasgevoelig, zijn hier misschien ideëen over?

Hamilton;)

Tja, als de looks van de CWC G10 je bevalt, dan lijkt me de Precista het juiste alternatief. De Hamilton vind ik eigenlijk verreweg het mooist (en volgens mij heeft die ook de boeiendste historie - voor wat je dat waard is).

Die Traser heeft mij ook altijd wel aangesproken, zeker ook vanwege de tritium-buisjes die erin zitten. Ik heb trouwens goeie ervaringen met Traser.

Als je de bandbreedte van de CWC te klein vond, waarom zou je dan kiezen voor die Marathon? Heeft die niet ook maar 18 mm? (of vergis ik me nu)

De CWC heeft vaste pins, dus dan is een Nato het beste, echter persoonlijk vindt ik dit geen prettige band.

Het oude model PRS-10 had een lugmaat van 19 mm, ofwel een zeer beperkte bandkeus.
(18 of 20 mm maakt me dus niet zoveel uit ;))

er zijn voldoende banden te koop voor vaste pins
http://www.uhrenarmband-versand.de/Uhrenbandversand-h47-Fuer-feste-Stege.html

de tritium, de traser dus :wink: “Military” is vlg mij namelijk voor een groot deel de nachtzichtbaarheid.

Traser heeft ook modellen met saffier en ETA automaat uurwerk.
De tritium is echt gaaf, niet groot deel v.d nacht maar permanent goed zichtbaar.(tu)

gr Ron

Of een seiko/marathon mod met saffierglas : betrouwbaar movement, saffier, tritium, gmt bezel, 22mm lugsize dus veel bandkeuze :

Groeten
Broes

bnootens Schreef:

Of een seiko/marathon mod met saffierglas :
betrouwbaar movement, saffier, tritium, gmt bezel,
22mm lugsize dus veel bandkeuze :

http://i589.photobucket.com/albums/ss340/broesn/Wa
tches/seikothon1-1.jpg

Groeten
Broes

waar kun je ze kopen en wat kosten ze ?

Mooie klok inderdaad, maar het liefst heb ik geen duikerring en wel een datum :slight_smile:

Heb hem laten maken bij IWW (in de US) wou eigenlijk een M-16 van Westcoastime maar dacht dat ik het goedkoper kon, dat is dus niet gelukt…heeft mee een (2dehands) Seiko 6309-7290 + een (2dehands) marathon Navigator + saffier + gmt bezel + beadblasting + service van het werk + portokosten gekost…
Besteld in maart, vorige week toegekomen :(…

Groeten
Broes
(bnootens@telenet.be) :wink:

De Hamilton en anders de Precista.

Is wel héél geslaagd vind ik. (tu) Proficiat !!.

Met Bewonderende Groeten,

Chris.

Deze vind ik ook wel wat hebben (tenminste als Tritium in zicht komt en het stoer en groot mag zijn):

(fotootje gepikt van de bay).

MVG,

Chris.

Morse Schreef:

Is wel héél geslaagd vind ik. (tu) Proficiat !!.

Met Bewonderende Groeten,

Chris.

idd, resultaat mag gezien worden :wink:

Morse Schreef:

Deze vind ik ook wel wat hebben (tenminste als
Tritium in zicht komt en het stoer en groot mag
zijn):

http://i209.photobucket.com/albums/bb115/samaden/p
raetorian-002-036.jpg

(fotootje gepikt van de bay).

MVG,

Chris.

Nice!!!

Wat is het precies?

Naar aanleiding van wat zoeken en meningen, blijven 3 opties voor me open:

  • de PRS-10 (alleen zit me dat acryl glas me een beetje dwars)
  • hamilton (maar voor een leuke prijs moet ie van ver komen)
  • seiko snk809 (slechts 3 ATM waterdicht)

Wie/wat geeft de doorslag?