Twijfel horlogemaat

Sta op het punt een nieuw horloge aan te schaffen.
Erg toffe tag heuer gespot maar nu volop twijfel of hij niet te groot is voor mn pols. Wat denken jullie ervan?

Naar mijn mening veel te groot. Hoe kan dat comfortabel dragen?

Ik weet dat foto’s kunnen vertekenen, maar ook dat dit exemplaar 44mm is. Dan is mijn persoonlijke mening: maatje te groot :wink:

Hij hangt niet over volgens mij dus kan prima.

Ik weet niet hoe je voor de dag wil komen, maar wat mij betreft te groot.

Grt.

Ja, daar gaan we weer. Is al veel over gediscussieerd op HF en WUS. En iedere keer is er opnieuw een aantal mensen dat dan weer roept: ‘Nee ligt niet aan de wristshot, deze is echt te groot.’

Nou ja, nog een keer dan maar. Dit onderwerp zou eigenlijk in 'n sticky moeten. Wristshot kun je dus echt niks zinnigs over zeggen. Lijkt zo maar 20 - 30% groter dan irl. Wat je dus moet doen is voor een spiegel gaan staan en foto maken van jezelf met die klok om je klauw. Dan zie je hoe groot het betreffende horloge er in het echt uitziet om jouw pols.

Ik heb dit hier gedaan met mijn Seiko SKX007 van 42mm: een vergelijking van wrist shot en een foto voor de spiegel.


Verschil is, zoals je ziet, gigantisch. Daarom is alleen een wristshot posten zinloos en advies van goedbedoelende forumleden op basis van alleen zo’n wristshot waardeloos.

Maar geloof me vooral niet. Probeer nou eens wat ik hierboven beschrijf. Succes!

Oh ja, en door TS getoonde horloge is dus niet te groot. Tenzij TS van kleinere horloges houdt. Dat is natuurlijk dan weer een kwestie van smaak.

19 likes

Gewoon doen! Als hij comfortabel zit en hij komt niet over je pols kan het perfect…

Los van of dit de goede plaatjes zijn, zijn er zoveel factoren naast de doorsnede die bepalen of jij een horloge draagt of het horloge jou, dat ik maar één ding kan zeggen: bij twijfel niet doen.

Blijkbaar twijfel je er zelf al aan, dat lijkt me antwoord op je vraag :wink:

Ja ik heb lichte twijfel mAar vind het zon tof horloge dat die twijfel ook weer overgaat naar ik wil hem gewoon :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Bovenstaand plaatje vanaf de spiegel

Ben het ook niet gewend zulke horloges te dragen qua grootte. Dus misschien kwestie van wennen.

4 likes

Zo denk ik ook, hangt niet over dus gaat. De rest is smaak.

1 like

Te groot, vind trouwens al die grote kasten nooit mooi, uiteraard alles is persoonlijke smaak

1 like

Dat voel je zelf het beste. Ik vind dit klokje absoluut niet te groot! :wink:

Alles wat niet uitsteekt en lekker zit is prima!
Het staat in ieder geval goed.

Imo, te groot. Maarrrr, als je 'm graag wilt dan neem je 'm toch gewoon. Blijkt dat je de klok na een paar weten zat ben verpats je hem en koop je wat kleiners.

Er zijn er wel meer met een stationsklok om de pols. Als ze dat zelf mooi vinden is 't prima toch!

1 like

Twijfel = nee

1 like

Naar mijn mening te groot.

De kans is dan groot dat de twijfel blijft als je het niet doet.

Je kan imo liever bevestigd worden door het gewoon te doen.

Daar zit wat in. Aan de andere kant, de twijfel is er niet zomaar. In mijn ervaring belandt een twijfelhorloge qua afmetingen meestal in een verkooptopic…

Baseer dat overigens niet op de geposte foto maar ‘twijfel = nee’ is meer een algemene opmerking

1 like

Bij een redelijke twijfel (zoals je in dit draadje eigenlijk al aangeeft) zou ikzelf zeggen…niet doen. Belangrijk daarbij is of het horloge fors draagt (overhangt) of goed/prettig om de pols zit. Je zegt zelf dat je het horloge zo graag wilt en daarmee je verstand opzij schuift…dat zegt m.i. genoeg.

Als ik de foto’s zie dan denk ik ook dat het horloge iets te fors is voor jouw pols.

Succes met de afweging en beslissing :wink:

1 like