Ik ben geïnteresseerd in de midsize Omega Seamaster ceramic,. Ik heb een polsmaat van 17,5/18 cm en lees wisselende berichten. Bij wie in de omgeving Westland/Den Haag zou ik er een kunnen passen. Evt een foto is ook welkom. Ik ben ook benieuwd naar de maat van de dial. Alvast bedankt.
Ik ben wel woonachtig in die buurt maar heb helaas het horloge niet. Wel kan ik uit ervaring zeggen dat het erg klein oogt op jouw pols. Dit deed het namelijk ook op mijn pols en ik heb iets kleinere polsen dan jou. De maat is niet verkeerd maar door de bezel lijkt het horloge nog kleiner.
Bedankt voor je info.
Ik heb deze gehad, op mijn 15,5cm pols prima (zelfs wat klein). Ik zou met jouw polsmaat beslist voor de full size gaan, want hij valt klein, de Omega SMPc. Een duiker mag groot!
Ik zou ook de 41 of nieuwste 42mm adviseren. Zelf de nieuwste met gelaserde golfjes 2x gehad en viel mij wat groot op 16,5 pols.
Heb nu de voorganger en die is echt perfect qua proporties imho
Koop gewoon de 41-42mm… uw zult geen spijt hebben
Met deze pols definitief de 41mm
De 36mm is je veel te klein!
De 41mm heeft een L2L van 47-48mm….
Uw kunt zelfs gaan kijken naar de oudere 2531.80, 41mm, 11.7mm dik…draagt als een oude vriend en wie weet is dat de ultieme compromis voor uw pols
Een duikhorloge draagt “kleiner” door de kleine wijzerplaat en redelijk dikke kast. Als je een platte dresswatch draagt van 36mm gaat dat prima. Ik gas een Seamaster midsize, heb deze verkocht omdat ik die toch te klein vond.
Ik denk dat een 41 je beter gaat passen. Ik heb nu de 41 op mijn 17,5 pols en die is zeker niet te klein. Dat ik hem bijna niet draag heeft niets met het horloge te maken. Keuzes, keuzes
heb 21 jaar een Seamaster midsize 36mm gedragen op mijn 18,5 cm pols, geen probleem.
Op mijn 17,5 cm pols
Een Oris D65 40 mm met een L-T-L van 48 mm
En sinds 2 weken een mid size Seamaster
Ik heb nu eerder het gevoel dat de Oris net iets te groot is.
Gewoon kopen
Al dat gejank dat het te groot is
Waar zon de echte mannen?
Ik vind de Oris prima passen rond je pols. Ik heb zelf de Aquis 43mm om mijn 16,5-17cm pols. Ik hou wel van iets groter dan 36mm of het moet een dresswatch zijn.
Ja, de Oris 65 kan ik wel hebben, maar zou het niet erg vinden moest die wat kleiner zijn.
Is net als de Seamaster 300M toch een ‘verfijnd’ horloge. Die mogen wat kleiner zijn.
Ik draag de 39,5 Aquis van mijn vrouw wel eens. Vind ik ook prima en die 43,5 paste ik ooit bij een juwelier en ik was verbaasd dat die ook goed viel op mijn pols.
Ik denk dat je vriendin er superblij mee gaat zijn.
Graag gedaan. En nu gewoon een Seamaster voor kerels kopen.
Ik draag de midsize graag op mijn 17cm pols. Ziet er top uit en heb nooit een moment het gevoel gehad dat deze te klein zou zijn. Het is vooral een kwestie van smaak.
Toch een plaatje erbij ook al geeft dat geen goede inschatting:
Mocht je zoals sommigen je identiteit laten afhangen van het formaat van je horloge dan zou ik inderdaad voor het formaat gaan wat zonder te passen het beste voelt.