Ik heb zelf ca 18,5 en vonde de DJ41 precies goed! 36mm is voor MIJ te klein!
Het is hier al genoeg gezegd: passen!!
De ene 36mm is de andere niet. Een DJ 36 heeft een lug-to-lug size van 44mm en draagt IMO ook weer groter dan andere 36mm horloges.
Er is een bekende foto van Muhammad Ali met een piepklein horloge om de pols.
Kleiner is vaak veel comfortabeler dan groter.
Kies wat bij jou lekker zit.
34 en 36 mm waren de standaard herenmaten bij Rolex.
Dat zegt wel wat over wat gemiddeld comfortabel draagt.
Volgens mij gaat het erom wat jij zelf vindt van de maat en niet zo zeer om wat anderen er van vinden toch? De ene 19cm pols is ook de andere 19cm pols niet. Slinger er een om de pols en kijk welke jou meer aanspreekt.
Bovendien is het ook een beetje wat je wilt qua uitstraling toch? Imo is de 36mm een echte klassieker, oogt rustig en âbeschaafdâ en wil de 41mm toch wat opzichtiger en wat meer âin je faceâ zijn. Zoveel mensen zoveel meningen en smaken.
Conclusie: hierboven al genoemd, passen.
Ik heb ongeveer de zelfde âafmetingenâ als jij en heb 2 jaar lang een 36mm datejust turn-o-graph 16264 gedragen. Nooit problemen mee gehad, maar ik houd van kleine horloges. Gissen is missen, meten is weten maar ik heb er nooit problemen mee gehad
misschien ook eens bij een AD binnenspringen om de 41mm Datejust te passen
Ik ben 1,99 met een pols van 19,5cm, voor mij persoonlijk vind ik 36mm te klein, helaas
Meeste van mijn horloges zijn rond de 41mm, ik hou wel van de meer toolwatches en een beetje aanwezigheid op de pols door grote en gewicht. Maar uiteindelijk kan je wel het beste gewoon zelf proberen natuurlijk
Qua maat sluit ik me aan bij alle anderen: passen
Maar waarom uit je geboortejaar? Dat lijkt me een onzinnige beperking in je zoektocht
Ik ben namelijk ook 1.92m rolex datejust maat 36mm is de perfecte horloge niet te klein niet te groot
Ik ben 1,92m en mijn pols is ca. 180mm EN ik vind mijn Datejust 36 prima, hoewel andere vast vinden dat 41 veel beter zou zijnâŚgewoon lekker kopen wat JIJ mooi vindt!
Oh ja, ben zelf meer van Oyster en smooth bezel, maar 36mm=36mm
Te klein, 36 is meer vrouwen maat. Maar zoals gemeld alhier dat is persoonlijk, kijk even hoe het staat.
Maar hoe de klok valt, je pols vult is ook afhankelijk van de kast.
Godskolere.
Yes. Hier werd ik vandaag in de zon dus echt blij van.
Het is zo fout dat het weer cool is. Maar ja. Dat is een beetje sowieso jouw tagline.
Yes².