Beste watch enthusiasts,
Ik wil erg graag een rolex datejust 16234 aanschaffen uit mijn geboortejaar. De maat hiervan is 36mm. Mijn polsmaat is 7.5inch (19cm). Voor de rest ben ik 1.95m lang. Denken jullie dan dat een 36mm DJ te klein is?
Dank!
Beste watch enthusiasts,
Ik wil erg graag een rolex datejust 16234 aanschaffen uit mijn geboortejaar. De maat hiervan is 36mm. Mijn polsmaat is 7.5inch (19cm). Voor de rest ben ik 1.95m lang. Denken jullie dan dat een 36mm DJ te klein is?
Dank!
Die is echt knetter klein op jouw pols. Maar pas ze eens… dat is het enige antwoord op jouw vraag.
Een 36 mm is voor niemand te klein. Het gaat er alleen om of jij hem met een goed gevoel kan dragen. Passen dus!
Wat ik bij mezelf merk is dat naarmate de hobby langer duurt, ik steeds kleiner ben gaan dragen. Het went, en uiteindelijk wil ik niet anders.
Vorm je eigen mening! Het is jouw horloge en jij bent degene die hem gaat dragen.
dat je moet passen? Jazeker. Rij naar de dichtstbijzijnde vintage boer, en gooi er eentje om de pols zou ik zeggen. Meten = weten.
Alle antwoorden hier gaan je niets verder brengen.
Ik denk persoonlijk te klein, maar passen is het beste om nu te gaan doen. Misschien vind jij het prachtig.
Dat is heel persoonlijk. Ga vooral niet af op allerlei foto’s die mensen gaan sturen. Zegt niks. Die vertekenen enorm.
Groot of klein?
Ik heb ook verschillende maten (gehad) om een 17,5 cm pols en kom nu tot de conclusie dat 39mm de mooiste maat is. Denk dat jij beter kan denken aan een 41mm. Succes gewenst.
Nee, 41mm is vrij lomp zelfs (zelf ook gehad)
De mijne, en ik heb vergelijkbare maten. (1.91m en 18.5cm pols).
Moet wel toegeven dat Tom gelijk heeft qua fotos die je hier nu gaat zien…
Ja, veel te klein voor jouw polsmaat als je het mij vraagt.
Neen
Dank voor jullie antwoorden!
Ik heb ook een polsmaat van 19 cm en ik vind 41 mooier, maar wat al eerder gezegd is het is een kwestie van smaak.
Datejust = 36mm voor mij! Is niet dat het een mier op je pols wordt
Ja, is te klein. Echter, ga gewoon zelf een 36mm model passen en maak je eigen afweging.
Draag ik zelf een 36mm voelt dat altijd klein. Als ik hem bij een ander zie vind ik het nooit te klein. Bij mij zelf dus ook altijd de eeuwige twijfel, wel of geen 36mm!
Samenvatting: aan mij heb je dus ook niks!
Mijn ervaring is dat je op denk duur went aan zowel grote- als kleine horloges. Ik heb zelf een pols van ongeveer 17 cm en draag horloges van 34mm t/m 43mm. Als ik een tijdje vooral een kleiner horloge heb gedragen voelt een 42mm duiker veel te groot, en vice versa. Daarom is het goed om te passen, maar een horloge niet meteen af te schrijven als je 'm in eerste instantie te klein vindt.
Bovendien is 36mm dé klassieke maat voor een herenhorloge, ik denk dat het wel goed gaat komen.
Ff passen … ik vind zelf 41mm mooier ipv 36mm… maar er zijn er hier die deze maat verketteren
36mm met fluted is the way to go
Voor iedereen die een 41mm aanraadt: TS is op zoek naar een Datejust uit z’n geboortejaar. Als TS ouder is dan 14 jaar is dit geen optie.