Over smaak valt uiteraard niet te twisten. Uiteindelijk zal enkel je eigen oordeel de doorslag kunnen geven, wat optisch de beste keus voor jou is.
De Breil lijkt een Zwitsers uurwerk te hebben, gezien de onderste inscriptie op de wijzerplaat. Kwalitatief zou dat dus een betere keus kunnen zijn. Zelf zou ik daar dan eerder voor gaan. Overigens is er voor dergelijk geld kwalitatief goed spul (zelfs ook zwitsers) te koop.
Zelf zou ik dus eerder voor een goede kwaliteit gaan, dan voor een modemerk. En daarna kijken of je modellen vind die je aanspreken. Je hebt bijvoorbeeld Chrono24.com waar je leuke modellen vinden kan. Die zijn dan op Ebay vaak weer wat goedkoper te scoren, kijk wel goed of de verkoper een goede feedbackscore heeft. In de UK liggen de prijzen op dit moment ook relatief laag.
Kijk ook eens naar merken als Tissot, Movado Maurice Lacroix e.d.
Ik vind de esprit mooier, maar ben het eens met wat Nico hierboven zegt, ik zou nu eerder voor een horlogemerk dan een modemerk gaan (hoewel ik wel een breil bezit, maar die is van lang geleden)
De Breil is een chronograaf en de Esprit niet. Kwaliteit maakt weinig uit, bij de Esprit moet je na verloop van tijd wel 3 batterijtjes vervangen.
Ik zou toch voor de Breil gaan. Dat is gewoon meer horloge.
Ik zou voor de Breil gaan, draag er zelf regelmatig ook eentje (BW0388). Bij aankoop heb de ik de juwelier gevraagd hoe het zit met een nieuw bandje of glas en dat is lastig bij deze (heb ik me laten vertellen). Glazen moeten vervangen worden door Breil en bandjes moeten besteld worden en zijn aardig aan de prijs. Voor de Esprit zal hetzelfde verhaal opgaan voor een nieuwe horlogeband.
Ik heb de Breil, maar dan in een andere uitvoering ook op mijn wensenlijst staan (zwart roggenlerenbandje). De Esprit is niet mijn smaak. De geopperde Seiko weer wel. Tissot en Hamilton zijn mijn favoriete merken.
Ik heb vorige zomer een Breil uit de Tribe serie gekocht. Witte wijzerplaat, glimmertjes als indices, witte band. Voor een habbekrats. Leuk voor erbij, maar inmidels met een grauw vies bandje. W.s. doordat ik zonnebrandcreme gebruik ipv bodylotion. Anyway ik hoef geen witte lerenhorlogebandjes meer.
En dat zijn dus bruikbare tips uit de praktijk. Ik zou nooit aan dit soort dingen (lotion, creme e.d.) gedacht hebben Ik vind leren bandjes van welke kleur dan ook, zowieso snel smerig worden aan de binnenkant. Vooral met warm weer is het direct prijs vanwege het zweet. Rubber bandjes zijn er genoeg op herenhorloges, die maak je na een zweetdagje makkelijk schoon, en dan is alles weer fris. Is dit ook bij dameshorloges gangbaar als bandje? Zou dan een optie kunnen zijn.
Ik had trouwens wel meer reacties van dames verwacht. Waar blijven ze eigenlijk
Een leuke klok met een aparte kleur ,
ik zou alleen ook graag een wristshotje willen zien hoe hij in het echt is.
In ieder geval veel kijkgenot met de klok.
Ik zou voor de Breil gaan, draag er zelf
regelmatig ook eentje (BW0388). Bij aankoop heb de
ik de juwelier gevraagd hoe het zit met een nieuw
bandje of glas en dat is lastig bij deze (heb ik
me laten vertellen). Glazen moeten vervangen
worden door Breil en bandjes moeten besteld worden
en zijn aardig aan de prijs. Voor de Esprit zal
hetzelfde verhaal opgaan voor een nieuwe
horlogeband.
Breil wordt geimporteerd door Seiko.
Onderdelen zijn, indien op voorraad, binnen een dag te leveren.
Voor dit model (BW0388) komt een glas incl. plaatsen op ongeveer 25 euro en een band op ongeveer 75 euro.
Voor de BW0383 echter is een glas ongeveer 50 euro en de band ook.