een paar maanden geleden met mezelf afgesproken dat ik deze zomer weer wat aan de collectie toe mocht voegen (niks bijzonders, gewoon een mooi horloge wat ik ook niet dagelijks zal gaan dragen). Het plan is deze redelijk snel na mijn terugkomst van vakantie, maar uit het niets begin ik toch te twijfelen. Wilde graag de Tissot le Locle, maar nu is mijn oog ineens ook gevallen op de Hamilton Jazzmaster. Nu ga ik jullie natuurlijk niet vragen welke jullie zelf zouden kiezen, maar wat ik me wel afvroeg is of jullie misschien nog andere opties hebben. Moet een automatische dresswatch zijn met een budget van ongeveer €600. Ik hoor graag van jullie (wil achteraf namelijk niet spijt hebben omdat ik later toch iets mooiers tegen ben gekomen).
Hier nog even de foto’s van de tissot en de Hamilton:
Al een aantal keer bekeken bij de seiko boutique in Amsterdam, maar vind deze met ruim 14mm toch te dik, ondanks dat ik zeker fan ben van de wijzerplaat!🥵
TĂłch even valsspelen, 1 quartz
Maar dan heb je wel een Frederique Constant.
Persoonlijk had ik de Hamilton Boulton gekozen
Dr is nog wel meer te vinden op het www. Ik zou als je twijfels hebben je aankoop even uitstellen en vooral ook zelf wat zoeken naar wat je echt aanspreekt
Succes met je toekomstige aankoop! Ben benieuwd wat het gaat worden!
Als de Tissot Le Locle je aanspreekt, zou ik daar voor gaan. Heb hem zelf ook en het is een prachtig horloge met verschillende speciale afwerkingen op de wijzerplaat en een mooie caseback.
Eventueel een simpeler horloge, de hamilton intra-matic:
Beide horloges zijn een prima keuze. Je kunt je ook eens meer verdiepen in de historie van beide merken, je koopt tenslotte ook een stuk “historie en beleving”, die is wel heel verschillend bij Tissot en Hamilton.
Succes met je keuze
Jazzmaster prima in mijn ogen. Weinig aan toe te voegen. Ook de Tissot niet, De Boulton L had ik liever in een handwinder gezien, en de Max Bill krijg je niet voor dat geld in een automaten-versie.
Heb daar mijn Oris gehaald voor een goede prijs ook. Deze was 1 van de twee andere opties die ik dus niet heb gekozen. Close call maar de MLC was een maatje kleiner
Gouden markers bij een stalen kast vind ik altijd een beetje vloeken, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.
Zou dan eerder voor een Certina ds-1 gaan bijvoorbeeld:
Je zal voor jezelf inderdaad moeten bepalen of je cijfers, romeinse cijfers of indices wilt hebben. Ik hou zelf van nette horloges met uitsluitend de indices al kan bijvoorbeeld de Max Bill mij door het minimalisme ook erg bekoren.