Twijfel over schuren bezel Steinhart

Wat je nog zou kunnen proberen is om nauwkeurig de binnen/buitenmaat van de insert opmeten. Koop een insert die daar het dichtst in de buurt komt. Je kunt eventueel met schuurlinnen rondom wat afschuren. Heb het zelf ook gedaan en als het verschil niet te groot is, kan het prima.

Stickertje laten printen?

Rob

Het bleken van een Steinhart bezel kan een lang verhaal worden want die inserts zijn niet echt gevoelig voor chloor.

Bij de Ocean One wip je de bezel er niet even af. Die zit strak om een rand heen en als je het zonder schade wilt doen zal die verwijderd moeten worden door een horlogemaker, al weet ik niet zeker of dat bij jouw model ook het geval is. Een insert eruit wippen zonder schade is ook nog een kunstje apart bij Steinhart…

Ik zou een losse insert bij Steinhart bestellen en die eerst bleken voordat je hem in je bezel lijmt.

1 like

Precies dit. Gewoon dragen en dan slijt het vanzelf. Ik snap niet dat je dit zou doen. Als je er echt geen gevoel mee hebt, verkopen en een ander van laten genieten.

Gewoon verkopen en iets kopen wat je wel bevalt.

Een bandschuurmachine werkt in dit soort gevallen het beste en geeft tevens het snelste resultaat.

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Staande-bandschuurmachine/p100266142?mktc=shopping&gclid=Cj0KCQjwsYb0BRCOARIsAHbLPhEgTdtsec2EDTJOWnRWaB3uler22kH7RfAxar_NMq8e9fWS9e-N52caAljFEALw_wcB#

At your service; we zien uit naar het eindresultaat!

P.s. de lunette eraf halen is absoluut niet nodig!

Ik heb meer dan 50 horloges, wellicht dat hij over 50 jaar in de staat is waarin ik hem wil hebben maar dan lig ik al onder de zoden…

Maar ik zal eerst op zoek naar een vervangende bezel en als dat niet lukt dan gaat hij op blauw denk ik… dank voor de goede (en soms minder) goede tips!

Ik heb trouwens ook nog wat oxaalzuur 10% en peroxide 35% staan. Iemand ervaring hiermee met bleken van bezels?

1 like

Scheutje bleek op een schoteltje en bezel erin, in de oven 5 minuten bakken en dan kijken of je het goed vindt, dan onmiddelijk afspoelen. Staan ook voorbeelden van op YouTube, aging bezels o.i.d. heet het. Peroxide weet ik niet hoe dat werkt, kun je die reactie tijdig stoppen ?

Gewoon langs een muur halen, wellicht bloeit dan de liefde weer op?

Ja wellicht, werkte in ieder geval niet bij mijn vriendin…

2 likes

Hahaha, laat het haar maar niet lezen, wordt 3 nachten op de bank!