Twijfel over schuren bezel Steinhart

Ik heb een Steinhart Ocean Vintage maar ik neig er naar om hem er wat ouder uit te laten zien in de hoop dat de liefde dan wat meer gaat groeien (Verandering van spijs doet eten)

Schuren van de lunette is een optie maar moet ik hem er dan eerst afhalen? Iemand tips of is het gewoon een stom idee…:wink:

3 likes

Volgens mij kan je bij Steinhart een faded bezel kopen

Als je niet weet wat je doet, doe het niet…

Daar lijkt het wel op…

Bij twijfel. Doen.

3 likes

Ik dacht dat die bezel al geschuurd was? Want de horloges schuren wel heel dicht tegen een vintage submariner aan :drum::drum:

2 likes

Gewoon spelen met bleek joh! Hoppatee op de bezel ermee, kun je weer een half jaar verder :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Sowieso er af halen. Schuren kan maar dan met heeeeel fijn papier.

Ik zou persoonlijk niet schuren maar even kijken of je een faded insert kan kopen. Anders deze er af halen en even in de bleek leggen. Met regelmaat er uit halen en even met een keuken papiertje af doen zodat de verf er wat af gaat en dan goed afspoelen onder koud water. Maar als je twijfelt aan je kunde.
Doe het niet!

1 like

Met alle respect, maar dat is toch een overbodige vraag?
Niet doen dus, zet hem in het blauwe gedeelte en koop je wat anders leuks.
Een faded bezel gaat het ws niet oplossen.


Geschuurd…

3 likes

Gezocht maar niet gevonden, heb je een link?

1 like

Eraf halen en bleken lijkt me dan beste optie…

In ieder geval eraf halen en misschien een cape cod doekje gebruiken of hele fijne polijst pasta. Of dat werkt geen idee maar zo zou ik het proberen.

Volgens mij kan dat niet meer begreep ik. Doen ze niet meer.

Ik heb net gezocht en zie geen losse bezelinserts meer idd. Jammer, want die kosten maar €15 dus je kon er nog is een verknallen.

2 likes

Nee dacht ik al. Baalde daar ook vandaar dat ik zelf maar eens een poging had gewaagd haha

Dank voor de tips! Of op Ali wat scoren wellicht dan is de oude bezel nog terug te plaatsen mocht hij toch op blauw komen…

Ali kom je er ook moeilijk aan hoor :thinking: let me know als je er 1 vind daarop

Ah is het zo’n afwijkende maat?

Zou hem persoonlijk niet schuren. Heb in het verleden best wel vaak inserts gebleekt en dat levert vaak wel het mooiste resultaat op. Wel eerst de insert voorzichtig uit de bezel halen. Ik deed dit altijd met het puntje van een dun hobbymes of een hele kleine schroevendraaier. Beetje dikbleek met water verdunnen en je insert erin leggen. Ik deed dit altijd met stapjes van 20 a 30 seconden. Eruit halen met pincet, afspoelen en voorzichtig afdeppen. Niet wrijven. Als je niet tevreden bent over het resultaat gewoon weer een 20 tal seconden in de bleek.

En je kunt inderdaad geen inserts meer kopen via Steinhart.

Heb een beetje lopen kijken. voor mij moeilijk te vinden. Alleen maar ceremics enzo. Maargoed zal vast wel ergens 1 liggen. Denk ik…