Ik vind de 911 echt heel gaaf met de kleur van de subdials
813 !!
911 is altijd het juiste antwoord. Of het nou om een auto gaat, of horloge.
Saaie kleuren zeg
Dit onderzoek heb ik al voor je gedaan
Uitslag: 60-40 (813-911)
O dat is makkelijk, wat is het geworden?
Haha even verder lezen, hoe bevalt hij?
De SSC813 die in z’n doosje ligt te verstoffen
(maar voor de SSC911 had hetzelfde gegolden
)
Hmmm en wat bevalt er niet genoeg om hem te dragen? Of zijn de alternatieven te talrijk?
39
Te veel mooier (imho)
911 ook
Ik vind de 911 echt cool met die rode secondenwijzer, maar de 813 oogt wat subtieler voor mij.
Mijn stem gaat, net zoals bij de poll van @VriesKou, naar de 813.
Waarom? Ong. alles.
- Het balans tussen de kast, lunette en de wijzerplaat.
- De facetten op de lunette waardoor het horloge vele malen subtieler oogt.
- Mooiere wijzers
- correcte lengte van de wijzers in verhouding met de opgelegde markeringen en wijzerplaat printing.
Ik kan nog wel even doorgaan.
Maar kies vooral wat je zelf wil. De SSC911 heeft meer elementen die teruggrijpen naar de oorsprong van de speedtimer. Het kan goed zijn dat je voor de meer speelse, funky achtige vintage geïnspireerde vibe van de meer opvallende SSC911- 41.4mm gaat.
Maar als dit het is, dan zou ik persoonlijk eerder kiezen voor een leuke vintage speedtimer 6139. Vroegah deden ze dit speelse aanwezige funky 70s stijltje pas echt goed. Dan heb je meteen een mechanische chrono met erg mooie geschiedenis.
Waaronder;
- De echte eerste automatische chronograaf op de markt, voor Zenith en Heuer.
- Eerste automatische chronograaf die in de ruimte is geweest
- Gedragen door Bruce lee.
- Gedragen door François Cevert (F1)
Enkele fotos van mijne. Ik word langzaam beter in fotos maken, dat kun je wel zien. Maar enkele van de collectie hier, de rest ligt verspreid over een aantal externe kluisjes dus helaas geen betere fotos.
Ook cool, wel te trendgevoelig denk ik.
… is exact hetzelfde bij beide horloges. Dat zijn de zonnecellen.
Ik zou de 813 kiezen. Mooiere verhoudingen. Kleurstelling van de 911 is wel erg mooi, dus ik snap de twijfel!
813p1 for sure voor mij. Bij die ander vind ik de bezel niet in proportie. Het is ook een beetje afhankelijk van je polsmaat. Ik heb een 17,5 cm pols en daar past de 813 perfect omheen.
Ik zou voor de 813 gaan gezien je polsmaat. Op deze foto vind ik die ander er helemaal chunky uitzien.