Poll - Seiko Speedtimer SSC813 vs SSC911

Gooooeedemiddag HF!
IMG_2991

Ik wil een van onderstaande chrono’s aanschaffen maar weet niet welke :thinking: het gaat om de ‘oude’ speedtimer vs de nieuwe. Voornaamste verschillen (volgens mij, maar vul vooral aan):

• 39mm (13.3mm dik 45.5mm lug-to-lug) vs 41.4mm (13mm dik 45.9mm lug-to-lug)
  • (mat) witte dial vs sunburst zilver
  • andere wijzers (in voordeel van de nieuwe m.u.v. de rode)
  • bezel gecoat staal vs ‘scratch resistant’ (hoe dan?!) aluminium —> mocht er een keramiek zijn had dat de doorslag kunnen geven
  • lug width 20mm vs 21mm (of zelfs 20.5/20.7mm :woozy_face:) —> niet héél belangrijk want verwacht niet echt te gaan banden wisselen

Ik zie de nieuwe érg weinig voorbij komen hier, wellicht om een goede reden :man_shrugging:t2:
Alternatieven ben ik niet echt mee geholpen (maakt het alleen maar ingewikkelder :sweat_smile:). Argumenten waarom de ene wel of de andere niet, graag! Maar een simpel stemmetje in de poll is ook genoeg hoor :kissing_heart:

0 stemmers
10 likes

Ik kies voor de 813! Waarom? Esthetisch doet het meer met me. Waarom? Weet ik ook ni :man_shrugging:t4:

3 likes

Ik vind de nieuwe mooier!

1 like

Dat beetje kleur in de 911 doet het 'm

2 likes

:arrow_up:
Dit. Plus de maatvoering. :wink:

1 like

Zonder enige twijfel de 911. Heb hem met veel plezier gedragen. De love child van een Daytona en een el primero zo linkt het hier en daar. Maar het draagt echt lekker substantieel als een duiker. Goede lume.

3 likes

Dat had van mij juist niet gehoeven :sweat_smile:

Vind hem meer weg hebben van de Tudor chrono door die bezel :slightly_smiling_face:

Daar hou ik dan wel weer van :sweat_smile: maar deze is juist wel bedoeld als beetje tegengas voor alle duikers :upside_down_face:

Haha mooi!

Momenteel gaat de 911 best stevig aan kop, die had ik eerlijk gezegd niet aan zien komen :innocent:

1 like

SSC911P1!

1 like

Lees ik hier tussen de regels door dat je stiekem de 813 ambieert? :crazy_face:

1 like

De kleurstelling van die 911 is gaaf, maar de verhoudingen van de 813 zijn veel beter, bijvoorbeeld dikte bezel vs diameter wijzerplaat. En die zwarte bezel heeft een mooie afwerking, m.i. mooier dan aluminium. Ik zou de 813 kiezen.

Maar ik ben misschien niet helemaal objectief…

5 likes

Als je een straight up newman daytona achtige wil, neem de zwart witte natuurlijk.

Maar de 911 is gewoon mooier :disguised_face:

4 likes

Hier ben ik het mee eens. Die 39mm is echt perfect. Van de 911 vind ik de bezel iets te dik tov de wijzerplaat.

Moet hij wit zijn?

10 likes

De maat van 39mm heeft mij voor de 813 doen kiezen.
De 911 oogt wat meer “bulky”

4 likes

:point_up_2:t2: Dat. Die vouw in de bezel van de 813 maakt hem beter en tijdlozer voor mij. Denk dat je op die 911 eerder uitgekeken gaat zijn omdat het ontwerp net wat minder verfijnd is.

Succes met de keuze!

2 likes

Absoluut de 911 met name die silver dial geeft’m net wat meer cachet!

1 like
  1. De bezel lijkt te dik en uit verhouding bij de 911.
1 like

De 813p1 for sure, mooier formaat voor mijn pols en wat rustiger. Het enig dat ik mooier vind aan de ander is de lume. Dat is het enige schoonheidsfoutje wat ze bij de 813p1 hebben gemaakt. Nou ja, misschien ook de datumaanduiding…

2 likes

nineoneone sure

1 like

Zoals hier op de foto vind ik de verhoudingen niet helemaal kloppen. Maar ja, dat is mijn mening :wink:

1 like

Porsche gulf kleuren doen hem goed

3 likes