Ik wil een van onderstaande chrono’s aanschaffen maar weet niet welke het gaat om de ‘oude’ speedtimer vs de nieuwe. Voornaamste verschillen (volgens mij, maar vul vooral aan):
39mm (13.3mm dik 45.5mm lug-to-lug) vs 41.4mm (13mm dik 45.9mm lug-to-lug)
(mat) witte dial vs sunburst zilver
andere wijzers (in voordeel van de nieuwe m.u.v. de rode)
bezel gecoat staal vs ‘scratch resistant’ (hoe dan?!) aluminium —> mocht er een keramiek zijn had dat de doorslag kunnen geven
lug width 20mm vs 21mm (of zelfs 20.5/20.7mm ) —> niet héél belangrijk want verwacht niet echt te gaan banden wisselen
Ik zie de nieuwe érg weinig voorbij komen hier, wellicht om een goede reden
Alternatieven ben ik niet echt mee geholpen (maakt het alleen maar ingewikkelder ). Argumenten waarom de ene wel of de andere niet, graag! Maar een simpel stemmetje in de poll is ook genoeg hoor
Zonder enige twijfel de 911. Heb hem met veel plezier gedragen. De love child van een Daytona en een el primero zo linkt het hier en daar. Maar het draagt echt lekker substantieel als een duiker. Goede lume.
De kleurstelling van die 911 is gaaf, maar de verhoudingen van de 813 zijn veel beter, bijvoorbeeld dikte bezel vs diameter wijzerplaat. En die zwarte bezel heeft een mooie afwerking, m.i. mooier dan aluminium. Ik zou de 813 kiezen.
Dat. Die vouw in de bezel van de 813 maakt hem beter en tijdlozer voor mij. Denk dat je op die 911 eerder uitgekeken gaat zijn omdat het ontwerp net wat minder verfijnd is.
De 813p1 for sure, mooier formaat voor mijn pols en wat rustiger. Het enig dat ik mooier vind aan de ander is de lume. Dat is het enige schoonheidsfoutje wat ze bij de 813p1 hebben gemaakt. Nou ja, misschien ook de datumaanduiding…