Poll - Seiko Speedtimer SSC813 vs SSC911

De 911 is erg mooi de bezel de wijzerplaat niet te wit.
Maar ik snap dat het moeilijk is.
Je moet geen keuze maken van wat een ander vindt kun je spijt van krijgen!
Succes

1 like

Da’s zeker een plus. En, ik vind die rode wijzers een fris detail. Het is uiteindelijk toch een sportief model, dus zoiets mag het van mij best hebben.

1 like

De 813 vanwege de bezel :+1:t2: Koop maar !

1 like

De 911 natuurlijk. Iconisch model :grin::sunglasses:

2 likes

Nice inmiddels is het 50-50, bedankt voor het oplossen van mijn dilemma :+1:t2: :joy:

5 likes

Ik dacht dat wij alleen een adviserende rol hadden en dat jij het dilemma zelf zou oplossen? :joy:

1 like

Hahaha :joy:

Had je ze al gepast? Misschien ben je dan meteen overtuigd.

1 like

De 813 authentieker. 911 wat hoog Zenith/Daytona gehalte…

1 like

Ik heb ooit een paar uurtjes een SSC815 gehad

Zat prima (maar kleur viel mij erg tegen)

De 911 nog nooit gepast, vermoed dat die ook gewoon prima valt met die korte lug-to-lug.

Maar ik heb nu 2 duikers in 44mm met een lug-to-lug van +/- 50mm dus het mag wel wat beschaafder. Ik vind de 813 denk ik wat eleganter en de 911 wat plomper. Ook op de echte foto’s.

En jij hebt ook (net als ik) een SLA023 :wink: :ok_hand:t2:

Ja die ligt bij beide veel te diep, maar komt door die extra laag voor de zonnecel

Haha ja zouden ze deze ook nog 80 jaar maken met telkens iets andere koplampen :crazy_face:

2 likes

Haha ja precies :smile:

1 like

Je hebt iig een fijne horlogesmaak.
Allebei aanschaffen lijkt me de beste optie.

1 like

De 911, mooiere band en net dat beetje kleur erin.

1 like

Daar heb ik wel aan gedacht :joy: alleen daarvoor lijken ze wel erg veel op elkaar.

Volgens mij is de band hetzelfde, behalve dat ie bij de 911 vanaf 20,nogwat mm begint ipv 20 :sweat_smile: dat beetje kleur maakt hem voor mijn gevoel wel wat speelser en de 813 wat ‘zakelijker’ (wat op zich wel mag naast de huidige 3 duikers)

Inmiddels zijn er 100 stemmen binnen, waarvoor dank iedereen! En het staat 55-45. Denk dat de conclusie in ieder geval is dat ik alsnog zelf moeten kiezen :joy: maar dat er geen verkeerde keuze mogelijk is :+1:t2:

Oke, Tja niet in het echt gezien .
Op de foto leken de schakels wat boller.

2 likes

Voor mij doet de 813 het beter. Zag hem voorbij komen bij de kortingscodejuwelier maar de datum op de 4 heeft me tegengehouden. Vind de witte wijzerplaat pakkender dan die van de 911 verder. Zonder X, e/f en de datum had ik hem direct gekozen.

Succes met je keuze.

1 like

Sla023j1 toch een van mijn favoriete horloges. Ik draag hem wel wat minder omdat hij best groot is en omdat hij niet bij iedere kledingstijl past. 813 met leren band dan weer wel. Ik heb 17.5 cm polsen en daar past de 813 perfect bij. Op leer is hij ook mooi:

7 likes

Hij is besteld:

Iedereen bedankt voor de stemmen en input :heart_hands:

12 likes

Ik heb beiden gehad, de ‘oude’ 2 x en deze heeft mijn voorkeur. De maat is gewoon beter maar de afwerking van de nieuwe is net wat mooier. Ben ook meer voorstander van de witte dial ipv de zilveren

2 likes

Je doet jezelf echt tekort met deze 2 beperkte keuzes. Jammer.

Seiko is natuurlijk altijd Top.

2 likes

Niet de vraag van de ts natuurlijk maar nu ben ik zelf wel nieuwsgierig welke alternatieven jij zou suggereren dan.

Ben zelf serieus aan het kijken naar een 813.

1 like