Poll - Seiko Speedtimer SSC813 vs SSC911

:point_up_2:de rode accenten maken het positieve verschil

1 like

Ik stond een week geleden voor hetzelfde dilemma. Gelukkig heb ik gekozen voor de 813.

De 911 kwam in eerste instantie mooier over op de foto’s, heeft betere lume en is iets sportiever. Maar hij is wel een stukje grover. De 39 mm van de 813 valt perfect op mijn 18/19 mm pols.

De wat rustigere en meer klassiekere uitstraling met de beter geproportioneerde bezel maken dat je er naar blijft kijken!

Veel plezier ermee!

5 likes

Ter bevestiging, de 813. Gefeliciteerd Daan :partying_face:
Redenen: maatvoering, beter in verhouding én de lugs.

1 like

Congratz, maat!

We zien hem wel voorbijkomen in de “verkeerde kroeg” :rofl::rofl:.

1 like

Met de 813 even geprobeerd om de stad en doe is in het echt vele malen mooier dan op plaatjes als je mij vraagt. Ook de maat valt me enorm mee, had hem veel meer clunky verwacht maar vond hem best wel een horloge voor netjes, werk, casual of hoe je alles wil noemen.

Nog even wat de deur uit en dan gaat deze er voor mij ook komen.

Veel plezier met de aankoop.

2 likes

Voor mij springt deze er echt uit. Deze oogt simpelweg frisser.

Edit. Zie nu dat de bestelling gedaan is. Nice :+1:

1 like

Hij is er, goede keuze gemaakt denk ik :+1:t2:

Enige ‘minpuntje’ is dat de clasp onderdeel uitmaakt van de laatste schakel :sweat_smile: ik dacht er ff een eigen sluiting op te zetten maar mooi niet dus, iemand daar een oplossing voor gevonden?

Op zich geen ramp hij past (toevallig) goed :man_shrugging:t2:

4 likes

Ziet er goed uit! Mooi ding.
Waarom zou je de clasp willen vervangen?

1 like

Omdat 2 micro adjusts nou niet bepaald scheutig is.

Bij uncle een mooie aanschaffen en erop laten zetten. Is hij af

1 like

Ik vond het ook lastig kiezen tussen de SSC813 en SSC911. Uiteindelijk is dit 'm geworden!

4 likes

Duidelijk de 911. Die wijzers van de 813 uch

3 likes

Goede keuze, net zo’n goede keuze als die voor de SLA 023 :wink:

1 like

Goede keus! Draag hem al bijna 2 jaar met heel veel plezier.

3 likes

Staat je goed!

1 like

Simpel: de 813 is mooi en rank, de 911 is een lomp horkerig ding.

Altijd mooier. Als ze nieuw zijn zijn ze gewoon mooier en warmer, en met wabi Sabi worden ze alleen maar beter.

1 like

Soms wil je fragiel, elegant en soms wil je gewoon rammen.

Nee.

Evengoed, met een 39x12mm 100m WR chronograaf die met saffier en staal een quartz uurwerk omsluit kun je prima rammen, wat dat ook maar moge zijn. :slight_smile: Dus weet ik niet of ik de kleinere “fragiel” zou noemen… Ik heb nog steeds een inmiddels 17 jaar oude quartz chronograaf van Seiko waar ik alles mee gedaan heb wat tegen de specs indruist. Niet kapot te krijgen, al probeer ik het nog zo hard. :slight_smile:

indiana-jones-last-crusade

1 like

Voor mij en vele anderen is er een time and place om een kleiner horloge te dragen en een ander moment om wat groters, substantiëlers om de pols te slingeren. Er zijn geen absolute waarden, wel persoonlijke preferenties.