ik zou de yachtmaster nemen, echter die is fors duurder en mist de gmt functie, maar over het algemeen een veel mooier horloge, jammer dat ie “maar” 100m waterdicht is en dus niet als echte duiker te gebruiken is.
Zoals je wellicht gezien hebt, had ik onlangs een Yachtmaster in superconditie te koop en die is inmiddels weg.
Yachtmaster:
Koop hem dan tweedehands zonder de rolex-ring. Vind ik persoonlijk veels te aanwezig op dit model. Overigens is er sinds dit jaar een aanpassing aan de wijzerplaat. Deze is wat fijner geworden.
Het is een echte blikvanger en met name in de zon, maar ook een krassenmagneet. Echter is dat met alle nieuwe banden van rolex.
De lugs va de kast lopen net iets anders da bij de andere sport-modellen. Deze lopen namelijk iets meer naar beneden, waardoor die wel fijn op je pols ligt.
ExplorerII
Deze heb ik nog liggen en gaat ook niet meer weg. Is een horloge wat relatief veel draag en echt een eigen gezicht heeft. Krijg er elke keer een old-skool gevoel bij en dat voelt goed. Hij heeft de meest platte kast van de sport-modellen en ligt daarom ook subliem op de pols.
Zelf zou ik iig gaan voor één van de laatste editie met pinholes, want dit geeft het horloge nog meer die old-skool look. De middenschakkel van de band is niet gepoijst dus minder een krassenmagneet. Daarnaast is zijn de looks low-profile wat ik persoonlijk ook prettig vind.
Kortom ik zou voor de ExplorerII gaan, maar vind het wel twee uiterste binnen de range van de sport-modellen.
Zelf kijk ik niet naar hoe waardevast een horloge is, maar met beide zit je gewoon goed.
Ik twijfel. Vind de explorer mooier in t wit. Waar ik alleen van baal is dat de wijzers zijn geverfd en dat kun je aan de zijkant zien. Daar is het namelijk niet mooi egaal zwart. En als je het eenmaal gezien hebt…
Ik twijfel. Vind de explorer mooier in t wit. Waar
ik alleen van baal is dat de wijzers zijn geverfd
en dat kun je aan de zijkant zien. Daar is het
namelijk niet mooi egaal zwart. En als je het
eenmaal gezien hebt…
Kon het me niet voor de geest halen en normaal kijk ik heel nauwkeurig… Kortom net even de EXPII erbij gepakt en kon er niks aan zien.
Heb je het bij meerdere exemplaren gezien of bij een speciaal jaar??
Ik twijfel. Vind de explorer mooier in t wit.
Waar
ik alleen van baal is dat de wijzers zijn
geverfd
en dat kun je aan de zijkant zien. Daar is het
namelijk niet mooi egaal zwart. En als je het
eenmaal gezien hebt…
Kon het me niet voor de geest halen en normaal
kijk ik heel nauwkeurig… Kortom net even de
EXPII erbij gepakt en kon er niks aan zien.
Heb je het bij meerdere exemplaren gezien of bij
een speciaal jaar??