Twijfel tussen twee horloges van hetzelfde merk

Goedendag,

Het vervolg op het vieze randje…

Nu het gelukt lijkt te zijn budget vrij te maken en ik ook nog eens gevonden heb wat ik eigenlijk zocht, zit ik toch weer te twijfelen…

Ik wilde graag een horloge met een witte plaat en had m’n zinnen gezet op een Rolex Explorer II. Nu dus een mooie gevonden.

Maar…

In m’n achterhoofd blijft die jeuk maar voor een Yachtmaster. Is natuurlijk niet te vergelijken qua horloge maar ik vind ook dit model bijzonder mooi.

En ja, ik moet kiezen maar toch. Wat zouden jullie doen en vooral waarom natuurlijk.

Thanks!

pffff moeilijk hoor, mijn voorkeur zou naar een yachtmaster uitgaan, maar ik kan dat niet echt onderbouwen

ik denk dat de algehele uitstraling net iets beter oogt
en een mooie witgoude bezel is ook niet verkeerd

Ik zou voor de yachtmaster gaan…

Eerst wou ik een explorer II, maar ik heb mijn zinnen op een totaal ander merk gezet IWC.

Een yachtmaster zou toch een 1.500 meer kosten dan het budget dat ik beschikbaar heb.

Dus als geld geen probleem is, zeker de yachtmaster. Dat vind ik naast de yachtmaster chrono een van de mooiste Rolexen.

De “jeuk” in het achterhoofd, verdwijnt pas door goed te krabben :slight_smile:
cq. Yachtmaster.

ik zou de yachtmaster nemen, echter die is fors duurder en mist de gmt functie, maar over het algemeen een veel mooier horloge, jammer dat ie “maar” 100m waterdicht is en dus niet als echte duiker te gebruiken is.

Zoals je wellicht gezien hebt, had ik onlangs een Yachtmaster in superconditie te koop en die is inmiddels weg.

Yachtmaster:
Koop hem dan tweedehands zonder de rolex-ring. Vind ik persoonlijk veels te aanwezig op dit model. Overigens is er sinds dit jaar een aanpassing aan de wijzerplaat. Deze is wat fijner geworden.
Het is een echte blikvanger en met name in de zon, maar ook een krassenmagneet. Echter is dat met alle nieuwe banden van rolex.
De lugs va de kast lopen net iets anders da bij de andere sport-modellen. Deze lopen namelijk iets meer naar beneden, waardoor die wel fijn op je pols ligt.

ExplorerII
Deze heb ik nog liggen en gaat ook niet meer weg. Is een horloge wat relatief veel draag en echt een eigen gezicht heeft. Krijg er elke keer een old-skool gevoel bij en dat voelt goed. Hij heeft de meest platte kast van de sport-modellen en ligt daarom ook subliem op de pols.
Zelf zou ik iig gaan voor één van de laatste editie met pinholes, want dit geeft het horloge nog meer die old-skool look. De middenschakkel van de band is niet gepoijst dus minder een krassenmagneet. Daarnaast is zijn de looks low-profile wat ik persoonlijk ook prettig vind.

Kortom ik zou voor de ExplorerII gaan, maar vind het wel twee uiterste binnen de range van de sport-modellen.

Zelf kijk ik niet naar hoe waardevast een horloge is, maar met beide zit je gewoon goed.

Zelf ben ik geen liefhebber van de 3e GMT wijzer. Maar met de Yachtmaster heb ik niks gehad. Heb ook niet voor niets voor de Seadweller gekozen :+

Maar tussen die 2 vind ik persoonlijk die witte GMT mooier.

marnix.moed Schreef:

Zelf ben ik geen liefhebber van de 3e GMT wijzer.
Maar met de Yachtmaster heb ik niks gehad. Heb ook
niet voor niets voor de Seadweller gekozen :+

Maar tussen die 2 vind ik persoonlijk die witte
GMT mooier.

De seadweller!! Mooi, de klok voor echte mannen. :wink:

Hoi Alexander,

Je zou ze beide eigenlijk een keermoeten passen. Ik vond de EXII eerst ook minder maar toen ik hem in het echt zag was ik meteen om.

De EXII is echt een van de meest ondergewaardeerde Rolexen (en daardoor wel relatief betaalbaar;))

Als je in een tabbert caravan woont de Yachtmaster ander de witte explorer een tijdloze klassieker

gr

vncnt

Yachtmaster, zonder twijfel.

Ik twijfel. Vind de explorer mooier in t wit. Waar ik alleen van baal is dat de wijzers zijn geverfd en dat kun je aan de zijkant zien. Daar is het namelijk niet mooi egaal zwart. En als je het eenmaal gezien hebt…

Tom Koerts Schreef:

Ik twijfel. Vind de explorer mooier in t wit. Waar
ik alleen van baal is dat de wijzers zijn geverfd
en dat kun je aan de zijkant zien. Daar is het
namelijk niet mooi egaal zwart. En als je het
eenmaal gezien hebt…

Kon het me niet voor de geest halen en normaal kijk ik heel nauwkeurig… Kortom net even de EXPII erbij gepakt en kon er niks aan zien.

Heb je het bij meerdere exemplaren gezien of bij een speciaal jaar??

Bidle Schreef:

Tom Koerts Schreef:

Ik twijfel. Vind de explorer mooier in t wit.
Waar
ik alleen van baal is dat de wijzers zijn
geverfd
en dat kun je aan de zijkant zien. Daar is het
namelijk niet mooi egaal zwart. En als je het
eenmaal gezien hebt…

Kon het me niet voor de geest halen en normaal
kijk ik heel nauwkeurig… Kortom net even de
EXPII erbij gepakt en kon er niks aan zien.

Heb je het bij meerdere exemplaren gezien of bij
een speciaal jaar??

Ik zie ook niets:S:S

Hier overigens nog een link over de ExII: http://www.watchblog.dk/rolex16550.html

Ik zou voor de ExplorerII gaan.
In geval van eventuele verkoop ook makkelijker weg te zetten IMHO.

Meerdere exemplaren maar je moet goed kijken. Overigens zit er wel verf maar nie helemaal gedekt

Had het overigens ook ooit gelezen op Rolexforums maar die doet t nu niet

Gevonden

Ja dat ziet er inderdaad minder fraai uit, maar dan moet je volgens mij je ogen wel op Macro stand hebben staan8-)

Ik heb net alle foto’s van mijn exemplaar bekeken en ik zie het nog niet :S

Dat is dan ook mijn nadeel. Ik zie extreem scherp en zie daardoor alles. Soms is het ook niet leuk meer.