Twijfel ... Twijfel ... Twijfel ... Twijfel ... Twijfel

Een relatie /kennis van mij heeft een Omega Speedmaster 125 en wil hem wel aan mij verkopen. Het horloge is in een redelijke tot goede staat en de prijs is ok.
MAAR
Ik heb bij een handelaar een Tudor Submariner met datum uit eind jaren 70 gezien met een blauwe plaat en blauwe bezel. Ook dit horloge is in een redelijke staat en de prijs is ok.

Ik kan slechts een van deze 2 horloges kopen maar welke???

Graag jullie mening

Zelf kiezen

Ik kan ook roepen wat je zelf wilt horen :slight_smile:

Moeilijke keus, beiden zijn bekende klassiekers. Een 125 is een echte jaren '70 klok, met een extravagante hoekige vormgeving. Heeft ook een prachtig Lemania-uurwerk, met centrale minuten-aanwijzing. Model is zelfs in de ruimte geweest, om de pols van een Rus, dat wel, die er een eigen bandje voor had gemaakt. De Tudor is meer ingehouden van vorm en formaat, en zou nu nog gemaakt kunnen worden. Is een duikhorloge en geen chronograaf. Leuk detail is wel het plexiglas. Als je het horloge vaak gaat dragen is er maar 1 keuze: de Tudor. De 125, hoe mooi ook, is er simpelweg te groot en te zwaar voor.

Succes met je dilemma >X

Mijn beste,

Ik vind dit soort vragen, betreffende een horloge keuze voor de persoon in kwestie, altijd een gevoels kwestie voor de persoon zelve.
Zeker als we de technische kant van een horloge buiten beschouwing laten.
Maar enfin.

Ik adviseer in deze om beiden horloges te bekijken en vooral om ze om de pols te gespen.
Wat voor horloge past bij mijn persoon, mijn gevoelens, mijn smaak.
Er vooral de tijd voor nemen, niks overhaasten.

En geef de eigenaar van het horloge welke je niet koopt, een lekkere fles wijn.
Dat geeft een minder Wrang gevoel!!

Succes met de keuze.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dat is heel persoonlijk, natuurlijk. Als ik voor die keus zou staan, zou ik voor de Tudor gaan, denk ik.

Zo’n 125 is ongeveer zo groot als een stoeptegel. Een Tudor… nou ja, die vorm en maat is wel bekend, denk ik. Als je van grote horloges houdt… de 125, anders de Tudor. Hoe is dat als overweging?

Menno

De 125 is erg groot, dat moet je willen…

En de prijzen zouden voor mij ook invloed hebben. Wat is een goede prijs? Dan weet je ook of je die nog makkelijk kunt verkopen als het de verkeerde keuze blijkt.

Koop de Omega en stuur mij een PB voor die Tudor!!!

Ik denk dat ik weet welke handelaar je bedoelt. Ga erheen en pas de Tudor. Vraag daarna aan Bram of je even zijn 125 mag passen. Dan weet je gelijk welke klok het prettigst draagt. Die zou ik dan kopen als ik jou was.

Blue Boy Schreef:

Ik denk dat ik weet welke handelaar je bedoelt. Ga
erheen en pas de Tudor. Vraag daarna aan Bram of
je even zijn 125 mag passen. Dan weet je gelijk
welke klok het prettigst draagt. Die zou ik dan
kopen als ik jou was.

Nú weet ik het ook :wink:

Misschien moet je beide klokken inderdaad een keer aan je pols hebben gehad. De 125 vind ik ronduit schitterend, maar ik heb 'm een keer aan mijn pols gehad en vond 'm beslist te groot.
Oom Piet heeft volgens mij ook wel een punt: vraag je af of je het horloge veel c.q. dagelijks gaat dragen of niet.

Ik wens je succes met je overwegingen. (tu) Laat je ons weten wat het wordt?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik denk dat ik de Tudor inmiddels gevonden heb en het lijkt mij dat er aardig wat speling op de band zit.

Tja, zoals ieder al gezegd heeft… is persoonlijk. Even in person kijken kan mogelijk uitsluitsel geven.

Zelf zou ik voor de Tudor gaan. Meer my cup of tea.

tjvreeken Schreef:

Dat is heel persoonlijk, natuurlijk. Als ik voor
die keus zou staan, zou ik voor de Tudor gaan,
denk ik.

Maar nu ik wat meer over de Omega 125 gelezen heb, ben ik daar niet meer zo zeker van.

Helemaal geweldig al die reacties, het heeft mij veel stof tot nadenken gegeven. De definitieve keuze heb ik nog niet gemaakt (en ik ga daar ook zeker de tijd voor nemen).
De Tudor is helaas geen snowflake en de bezel draait zowel links als rechtsom (hetgeen naar mijn mening niet mag). Er zit geen originele band meer bij het horloge.
De Omega 125 is inderdaad een erg groot en erg zwaar horloge.
De Tudor zal vele malen draagbaarder zijn en ik vind de kleur blauw eigenlijk wel erg mooi. Het enige nadeel aan dit horloge zull;en zijn collega’s gaan worden. Ik heb namelijk als een Sea Dweller en een GMT van Rolex, duidelijk andere maar misschien toch wel vergelijkbare horloges.
Ik heb het gevoel dat de Tudor couranter is en mocht ik het ooit willen ook makkelijker verkoopbaar is.
Aan de andere kant de Omega is meer een 70er jaren icoon en heeft meer karakter dan de Tudor.
Zoals jullie zien heb ik er al veel over nagedacht.
Ik begrijp de opmerkingen dat ik deze keuze zelf moet maken en dat zal ik ook zeker doen maar de inbreng van mede horloge fanaten is toch wel erg prettig. Ik heb al veel goede opmerkingen gelezen.
Iedere reactie en iedere mening wordt op prijs gesteld.

Ik denk dat beide horloges goed verkoopbaar zijn. Zeker voor de Omega hoef je daar niet bang voor te zijn, de Omega 125 is een gelimiteerd model. Een en ander heeft uiteraard te maken met de vraagprijs, maar als die courant is, dan ben je hem zo kwijt.

Ik ben overigens wel benieuwd naar welke Tudor je kijkt, ik dacht aan degene in Amsterdam.

En die vind ik persoonlijk erg duur gezien alle cosmetische onvolkomenheden…
Zo’n 125 is echt een bijzondere klok, als je polsen die kunnen hebben dan wist ik het wel.

Het is heel normaal dat de bezel twee kanten opdraait bij die plexi modellen.

Waar staat die Tudor?

Gr. Roel