Twijfel, twijfel, twijfel

Hanhart is een leuk (underdog)merk met een fantastische geschiedenis, maar dit specifiek model vind ik eerlijk gezegd maar niets … die rode knop maakt 'm inderdaad wat goedkoop. Ook stel ik mij de vragen bij de herverkoopwaarde …

Tussen deze 2 kiezen is voor mij bijgevolg een no brainer.
Speedy is niet voor niets een icoon.

Die TH Carrera Cal. 17 vind ik dan wel een mooi ‘alternatief’ :thumbsup:

Maar er zijn nog verschillende andere ‘alternatieven’.
Denk ook eens aan een Zenith El Primero :

Of als het ‘space-related moet zijn’ aan de Fortis Cosmonauts Chrono :slight_smile:

2 likes

Abundant dulcibus vitiis. Nobody’s perfect.

Vertaald vanuit het Latijns naar het Engels…over hoogdravend gesproken

1 like

Zenith is iets boven het budget…:sunglasses: Met Fortis heb ik dan weer niets…

Twijfel…twijfel…twijfel wat ik wel begrijp is dat Hanhart qua bouwkwaliteit (kast etc.) vergelijkbaar is met de grotere merken (Omega en andere). De discussie die op dit moment plaats vindt gaat meer over het uurwerk, bij Omega (in-house, Lemania)) en bij Hanhart ingekocht (Valjoux 7750 door La Joux Perret aangepast). Bovendien is er de de discussie over de de, eventuele verkoopwaarde, die is niet van toepassing. Het wisselen van straps (leer, nato etc), ik denk dat voor allebei de horloges dat van toepassing is. Dus ik volg deze discussie met belangstelling en heb, op dit moment nog niet direct een keuze gemaakt…

Welke horloges heb je al in je bezit? Dat kan natuurlijk ook meespelen in je keuze. Enige afwisseling in je collectie kan fijn zijn.

Een Zenith El Primero is idd weer wat steviger geprijsd. Zou ik overigens ook dolgraag hebben, maar ik heb het geld er vooralsnog niet voor over.

Zeker vroeger niet opgelet je kan zo latijn niet vertalen en de vertaling is niet precies nobody’s perfect

Maar wat betekent het dan wel precies? Ik heb namelijk geen gymnasium gevolgd (maar weet wel dat betekent hier met een T moet)

B.v.d.

Marco

1 like

Abundat dulcibus vitiis is te vertalen als “hij is rijk aan vriendelijk tekortkomingen” maar zoals AnonNL duidelijk wil maken dat in het Engels “Abundant dulcibus vitiis” de vertaling “They abound in charming faults” betekent en niet “nobody’s perfect” en zie ik ben niet perfect, kijk maar naar mijn nickname!

1 like

Het wordt veelal (zeer) vrij vertaald naar nobody’s perfect. De precieze vertaling zou iets zijn van “de overlvloedige zoete zondes”. Het komt uit een stuk waarin iemand wordt besproken die verder min of meer perfect is, maar dus door zijn zondes niet perfect is. Iemand die nog goed in het Latijn (dus niet Latijns…) zit zal het vast beter vertalen.

1 like

Maaaarrrrr we zijn hier om over horloges te praten en niet ons Latijn op te poetsen…:smile:

Juist! Wanneer ga je die Hanhart aanschaffen?

1 like

Hahahahahahahaha

Je bent in de war met de Speedy😉?

:yum:

1 like

Op dit moment: Nomos, Dornblueth, Omega SMP Quartz (bond versie)…

Ik heb staan kwijlen bij de Zenith maar daar blijft het bij…:confused:

De laatste tijd zie ik zelfs meer Speedmasters dan Monsters, bijna net zo vaak als Submariners. Is echt de labrador van HF geworden.:wink: Paar keer om de pols gehad, maar mij doet een Speedmaster niets. Niet lelijk, maar gewoon - gaap - saai…

Maar ja, als ik dan dit lees:

Ik vind door TS voorgestelde Hanhart gewoon echt niet mooi en ik kijk dan toch nog liever tegen zo’n saaie Speedmaster aan.

Maar @rammeldarm, waarom niet een mooie Carrera?

Kijk, dat is dan wel weer heel erg prettig om tegenaan te kijken, de komende 30 jaar. Dat zou best mijn laatste horloge mogen zijn!

Succes met kiezen!

1 like

Dag Maarten,

Het maakt mij niet uit wat voor een horloge ze dragen of welk beroep ze bekleden. Al hadden ze allemaal een echte Everose Daytona om, ik vind t prima.

Wou alleen aangeven dat ik veel speedy´s ben tegengekomen letterlijk allemaal in 1 winkelstraat.

Groeten,

Noel.

Bericht ingetrokken.

Mijn fout, ik heb je reactie verkeerd opgevat. Ik heb dus niets gezegd!

1 like

Ik snap de twijfel niet zo.
Het zijn echt totaal verschillende klokken.

De Hanhart is een echte pilot.
De Speedy is een chrono die per toeval in
de aerospace is terecht gekomen en daarna
een mode icoon is geworden.

De Hanhart vind ik een originelere keus maar
er hoort wel iets met een propeller in een hangar bij :wink:

Grt.

1 like