Even terug in de tijd. Ik ben al langer hier op het forum maar ben niet zo actief geweest de laatste tijd (dit komt vooral door andere bezigheden).
Mijn laatste aankoop dateert alweer van 5 jaar geleden (oef, dat deed effe pijn), dat was een Pellikaan Timing LE en deze heb ik vorig jaar verkocht. Door omstandigheden ben ik daarna niet meer in de gelegenheid geweest een nieuwe aankoop te doen.
Nu is er ruimte in het budget voor een nieuwe kloeke klok en ik ben aan het twijfelen tussen deze 2:
Zelf vind ik de techniek van het uurwerk in een horloge altijd wel een leuk aspect, dus wat dat betreft scoort de monopusher Hanhart bonuspunten. De rode accenten op de bezel en de pusher op de foto storen me echter behoorlijk, dus qua looks wint bij mij ook de speedy het. Maar goed, echt origineel is die optie inderdaad niet…
Als ik moest kiezen dan is het met mijn verstand de Omega maar met mijn hart de Hanhart.
Als eventuele verkoop niet van toepassing is, zonder twijfel de Hanhart.
Speedy’s zie je inmiddels net zo veel als Seiko monsters.
De Hanhart Minos waaraan Bert 1 refereert heb ik een tijdje geleden van hem over genomen.
Mocht je belangstelling hebben voor dit mooie klokje dan hoor ik het graag.
Tja, hoe leuk ik de Hanhart ook vind, ik heb toch wel het gevoel dat ik die persoonlijk wat sneller ‘zat’ zou zijn, een tikje meer ‘gimmicky’ met die rode pusher, die coin edge bezel en de band. Wat minder een nadeel als je kan afwisselen, maar als enige horloge?
Speedmaster blijft de echte klassieker, en hoe populair misschien nu ook - ik geloof niet dat ik erover struikel…
Denk toch wel dat de Omega in een andere prijsklasse zit?
Technisch gebruikt Hanhart een Valjoux 7750 afgeleide, en is Omega in-house. Dat zou voor mij een 2e argument voor Omega zijn.