Ik zou de Hanhart kiezen. De Speedmaster vind ik te saai. Een mooie vintage Hanhart (zelfde model) is natuurlijk helemaal perfect.
Dank voor het aanbod, maar ik ik kies bewust voor een chronograph omdat ik die nog niet heb.
Ik heb nog wel een aantal horloges in mijn bezit, welke het ook wordt hij/zij komt tussen een Nomos, Dornblueth en 2 andere Omegaâs te liggenâŠ
In aanschaf prijs zit een verschil van âŹ1000,- ten opzichte van een Speedy
Over de prijs van een vintage Hanhart maar helemaal te zwijgen, er staat er nu 1 te koop bij Amsterdam Vintage Watches voor ruim âŹ5000,-
De Speedmaster ziet er een beetje saai uit
De Hanhart ziet er eerlijk gezegd nogal goedkoop uit. Komt vooral door die rode knop.
Aangezien het uw laatste horloge zal worden, zonder twijfel het tijdloze design van de Speedmaster. Daar kan je nooit fout mee gaan.
Ik zou voor de Hanhart gaan, is een keer wat anders. Daarnaast vind ik de omega ook niet heel bijzonder.
Hanhart vind ik erg leuke horloges maken, maar bij een keuze tussen deze 2 zou ik voor de Omega gaan.
Ik vind het wel 2 totaal verschillende type horloges. Misschien een idee om te bedenken welke stijl je het liefst wil en dan bij verschillende merken kijken wat ze te bieden hebben.
Tja. Op het forum zijn er veel Speedies.
En daarom lijkt 'ie misschien âgewoontjesâ.
Maar in het âwildâ zie ik er zelden of nooit 1.
Maar misschien heb ik de verkeerde vrienden- en werkkring?
Voor mij is de Speedy de beste keuze.
Je wordt niet zomaar een klassieker!
Staat mooi met elke band in elke kleur.
Daarnaast: wat vind je comfortabeler?
Een Speedy is zeker lichter op de pols.
de speedmaster is dan wel minder origineel in absolute zin. Maar als ik voor mezelf spreek dan kom ik er echt nooit een tegen in directe kringen. Plekken zoals dit forum geven wat dat betreft vrij vertekend beeld denk ik.
Dus ik denk dat je dat aspect niet te zwaar moet laten mee wegen.
Los van dat vind ik het een lastige keuze, allebei enorm mooi!
Edit: Ho @Bauhaus was me voor.
Eens met Bauhaus;
het clichĂ© van Speedyâs zie je zo vaak geld wellicht op het forum, maar in real-life kan ik ze op 1 hand tellen. (meetings daargelaten uiteraard)
Voor mij persoonlijk de Speedy omdat dat gewoon een topper is kwa design met de 3-6-9 layout en het prachtige handopwind uurwerk. Daarnaast ook veelzijdiger te dragen denk ik dan de Hanhart, Speedy kan op leer, nylon, carbon of rubber dus mocht je 'm zat zijn kan je altijd de look aanpassen in een paar stappen.
Ik zou zeker voor de Speedmaster gaan. Een horloge die nooit gaat vervelen doordat je er alles op kunt dragen. Van leer tot staal, Nato/Perlon in welke kleur dan ook. Alles ziet er goed uit op een Speedy.
Ik heb ook altijd de neiging om buiten de gebaande paadjes te treden, maar van de twee die je hier voorstelt zou ik toch zeker voor de speedmaster gaan. Als je toch iets anders wilt zou ik voor een tijdloze schoonheid als de calibre 17 gaan:
Succes met kiezen!
Piece of cake: Speedy!
Die Calibre 17 is zeer fraai
Alleen de prijs vind ik erg hoog voor een ETA uurwerk
De Omega (Noob vraagje: wat kost zoân ding in het grijze circuit eigenlijk?)
Als we toch alternatieven gaan aandragen ; dan vind ik de CV2113 Tag Heuer nog prima. Gebruikt te vinden rond de 2K op chrono24
Absoluut de Speedy! Die andere klok doet me helemaal niets, nog nooit van gehoord ook. Dat laatste is een voor of nadeel, afhankelijk van je smaak natuurlijk.
Het is absoluut waar dat de Speedmaster meer âstandaardâ is. Maar, hem saai noemen is naar mijn idee toch wel echt een teken van een verward perspectief op de wereld. Het forum heeft niets met het dagelijks leven te maken, je kunt je hele leven leiden zonder ooit ook maar 1 Speedmaster in het wild tegen te komen. Het is echt een klok voor de liefhebber, met mooie techniek, een prachtige uitstraling en een historie waar helemaal niemand omheen kan. Het horloge is niet voor niets zo populair. Daarnaast is het extreem versatile: het doet het geweldig op zo ongeveer elk bandje dat je je kunt voorstellen, en is in 99% van de gelegenheden draagbaar. Ik zou me absoluut niet laten leiden door wat al dan niet spannend is naar forum maatstaven, maar kiezen waar jij het gelukkigst van gaat worden, en dit is voor een overgrote meerderheid van de mensen gewoon de Speedmaster.
Hij twijfelt toch al, dus zaaien we gewoon nog wat meer twijfel, daar zijn we hier altijd wel goed in.