Stel je hebt in de loop der jaren een mooie collectie opgebouwd, sommige horloges/modellen zijn tweemaal aanwezig…
Nu zou ik één van de “dubbele/identieke” horloges willen verkopen… ooit heb ik deze aangekocht ééntje met / en eentje zonder papieren…
Sowieso wil ik er nog één voor mezelf houden tot het einde der tijden…
Welke horloge zouden jullie dan behouden… die met/of zonder papieren?
Ik, met papieren want dan voelt het compleet.
Ik geef toe, totaal onlogisch, want je krijgt bij verkoop zonder papieren waarschijnlijk minder en die met papieren wordt juist niet verkocht. Maar ik wil graag de complete set hebben.
Ik heb ook een wat grotere collectie en moet zeggen dat die box en papers alleen maar in de weg liggen, wat moet je er mee? Tenzij het een bijzonder vintage exemplaar is dat nog full set is zou ik die met box en papers verkopen.
Aah dus jij gaat 's avonds in bed verlekkerd naar je doos en papieren kijken en wegmijmeren. Alle hoekjes van de doos bekijken en alle kleine lettertjes van de papieren voor de zeshonderdste keer doornemen… Ik begrijp het.
Ik ga liever iets anders doen en verkoop de complete set.
Als je van plan bent het andere horloge sowieso te houden, dan zal ik het horloge met papieren verkopen. Zo vang je er waarschijnlijk een betere prijs voor en het ruimt lekker op. Zelf zie ik b+p alleen maar waarde hebben bij verkoop.
Het is uiteindelijk persoonlijk, maar zou dan degene zonder papieren verkopen.
Doos en papieren vind ik wel meerwaarde hebben. Heb diverse vintage horloges compleet en vind dat toch ergens wel speciaal.
Hangt overigens ook wel van het horloge af. Doos en papieren bij een dertien in het dozijn Rolex zou voor mij bijvoorbeeld ook niet veel meerwaarde hebben.