Twijfel - welke dubbele/identieke horloge verkopen..

Goedemiddag beste mensen, ik zit met een dilemma :slight_smile:

Stel je hebt in de loop der jaren een mooie collectie opgebouwd, sommige horloges/modellen zijn tweemaal aanwezig…
Nu zou ik één van de “dubbele/identieke” horloges willen verkopen… ooit heb ik deze aangekocht ééntje met / en eentje zonder papieren…
Sowieso wil ik er nog één voor mezelf houden tot het einde der tijden…

Welke horloge zouden jullie dan behouden… die met/of zonder papieren?

Ik, met papieren want dan voelt het compleet.
Ik geef toe, totaal onlogisch, want je krijgt bij verkoop zonder papieren waarschijnlijk minder en die met papieren wordt juist niet verkocht. Maar ik wil graag de complete set hebben.

3 likes

Maakt wel uit of je het bijvoorbeeld over een Rolex hebt of een Ingersoll of iets dergelijks :joy:

Ik heb ook een wat grotere collectie en moet zeggen dat die box en papers alleen maar in de weg liggen, wat moet je er mee? Tenzij het een bijzonder vintage exemplaar is dat nog full set is zou ik die met box en papers verkopen.

Dat was inderdaad ook wat ik in gedachte had :slight_smile:

1 like

Aah dus jij gaat 's avonds in bed verlekkerd naar je doos en papieren kijken en wegmijmeren. Alle hoekjes van de doos bekijken en alle kleine lettertjes van de papieren voor de zeshonderdste keer doornemen… Ik begrijp het. :wink:

Ik ga liever iets anders doen en verkoop de complete set.

Als je er zo in staat, dan zou ik zeggen weggooien dan is dat probleem ook weer opgelost :smile:

1 like

Dat is ook zonde, want het heeft wel waarde. :wink: Heb gelukkig maar 3 stuks met box en papers.

1 like

Als je van plan bent het andere horloge sowieso te houden, dan zal ik het horloge met papieren verkopen. Zo vang je er waarschijnlijk een betere prijs voor en het ruimt lekker op. Zelf zie ik b+p alleen maar waarde hebben bij verkoop.

1 like

image

dat snap ik met die 275 ouwe Seiko`s van je.

7 likes

en OnTopic :point_up_2:t5: dit dus.

2 likes

Met papieren verkopen. Dan heb je thuis minder rommel liggen, krijg je meestal toch wat meer hier en maak je een ander blij.

Het feit dat je de vraag stelt zou eigenlijk al aan moeten geven dat de papieren je weinig doen, anders was je daar al stelliger over. :slight_smile:

1 like

Ik wilde hier wat leuks van maken maar @FransT was mij al voor. :upside_down_face:

2 likes

Ja, misschien heb je wel gelijk… het was mijn vrouw die me weer deed twijfelen…
Ach, waarom luister ik er na al die jaren nog steeds naar… :slight_smile:

2 likes

Aah, jouw vrouw houdt van rommel… :+1:

2 likes

Het is uiteindelijk persoonlijk, maar zou dan degene zonder papieren verkopen.
Doos en papieren vind ik wel meerwaarde hebben. Heb diverse vintage horloges compleet en vind dat toch ergens wel speciaal.
Hangt overigens ook wel van het horloge af. Doos en papieren bij een dertien in het dozijn Rolex zou voor mij bijvoorbeeld ook niet veel meerwaarde hebben. :slight_smile: :wink: