Twijfel

Ik heb eeb Rolex Seadweller gekocht bij Schaap & Citroen maarrrrrr…heb ineens twijifels. Echt of nep?? Ik lees dingen als een ingegraveerd kroontje in het glas, wel of geen ankertje, het lettertype van de cijfers (met name de 4 van 40), wel of geen gaatjes in de kast bij de bandbevestiging, nummers in de band of niet…wie kan mij helpen??? Dank je wel!!

Zitten er geen papieren bij dan?

Tuurlijk, maar ook daar lees ik allerlei spookverhalen over…

Ja maar als je het bij een gerenomeerde juwelier gekocht hebt dan word de kans wel steeds kleiner. Maar anders ga je er toch gewoon naartoe en vraag je hoe het zit.

Ik kan me niet voorsetllen dat Schaap en Citroen een nep Rolex verkoopt, ze zijn toch gecertificeerd dealer?

Ik heb wel gehoord dat ze bij kledingwinkels ook gewoon zonder dat ze het wisten nep spullen verkochten. Er was iets fout gegaan id communicatie met de leverancier wat iemand anders had opgepikt en door had gegeven, toen is er dus iemand met een lading nep zooi naar die winkel gegaan, had officiele leverpapieren enz. en dat hebben ze toen dus ook gewoon id winkel verkocht.

Het kán dus wel, alleen lijkt me dit heel sterk als dit echt zo is. Ik zou gewoon teruggaan en vragen hoe het zit, misschien dat er meer mensen zijn met deze ‘klacht’ en mischien dat ze na nader onderzoek erachter kunnen komen. Succes.

Wat betreft de gaatjes in de kast bij de bandanzet, dit is sinds kort verandert bij Rolex, vroeger zaten die gaatjes er wel, nu niet meer. Misschien kun je een foto plaatsen van jou horloge, dat maakt het wel iets makkelijker om te beoordelen. En anders gewoon even langs een andere Rolex-dealer ter controle.

Suc6,

Ruud

De gaatjes in de ‘lugs’ zij verdwenen vanaf de F-serie en die zijn sinds eind 2003/begin 2004 op de markt.
Deze hebben trouwens ook de zogenaamde ‘solid end links’ (onderstaande foto heb ik even ‘geleend’ van een andere site :slight_smile:

Dat is in ieder geval goed nieuws, ziet er hetzelfde uit. Dank je wel. Weet je toevallig iets van de cijfers, de gegraveerde kroon of het nummer in de band???

Hmm, nee ik weet niet precies hoe het nu zit met de andere kenmerken, maar ik zou ook even naar ‘het andere’ forum gaan www.dezinvanluxe.nl ,daar zitten namelijk een paar ernstige Rolex gekken.

In ieder geval ONWIJS BEDANKT voor je moeite, ik ga even kijken.

Wat betreft het kroontje in het glas .
Dat kroontje is erin gelaserd en dat kroontje is met het blote oog zeer moeilijk te zien ( zelfs met een loupe moet je nog goed kijken )
Het kroontje zit ergens bij 6 uur

Ik kan me niet voorstellen dat schaap hem een fake heeft verkocht.Mocht het toch zo zijn dan is dat slecht nieuws voor schaap.Het dealerschap zal ze dan afgenomen worden lijkt me.

Ha Jeroen,

Maak je geen zorgen. De rolex is echt. nummers vd band staan niet meer op de band maar in de band gegraveerd. serienummers staan in de zijkANTEN VD ROLEX als je de band verwijderd. kroon kun je alleen zien als je met een loep kijkt.

Het is een echte, wat heb je betaald bij S&C?
tegenwoordg zit er geen anker meer bij.

MAAK JE GEEN ZORGEN !!

GR

sEANROLEX