Kennen jullie dat ook… die klok in je collectie, waar je over twijfelt. Het ene moment kijk je er aan en irriteer je je aan kleine zaken waar je niet tevreden over bent, het andere moment kijk je er van een afstand naar en vind je het toch wel prachtig in balans. Het ene moment denk je “verpatsen en een andere knaller voor kopen”, het andere moment denk je aan het toch wel mooie verhaal er achter en vind je dat je het eigenlijk niet kan maken die klok weg te doen…
Zo zijn er waarschijnlijk nog wel meer van die tegenstrijdige afwegingen. Ik heb dat met mijn Speedy.
Wat me er nog het meest aan irriteert, zijn de banden. Al een paar leren banden geprobeerd, tot nu toe bevalt de zwarte Hirsch band die op de kast aansluit het best - maar het is het ook weer niet helemaal. De originele stalen band is aardig, maar niet solide / zwaar genoeg. Ik heb een stalen band van mijn Broad Arrow die wel prachtig is, maar die “matcht” weer net niet genoeg met de Speedy vind ik. Maar… toch vind ik het wel een echte classic. En als ik het verkoop zou ik graag een JLC Master Compressor Memovox, een mooie groene Hulk Rolex of een Panerai kopen. Maar om dat aan te schaffen is een Speedy slechts een simpele aanbetaling
Hebben jullie ook van deze TERGENDE luxedilemma’s :D?
Als ik de fondsen had liggen zou ik je zo van deze twijfel af helpen. Ik vindt het een TOP klok en een echte klassieker die in mijn ogen in geen enkele serieuze horlogecollectie mag ontbreken.
Mijn motto bij twijfel niet oversteken daar kan je pijn van krijgen.
Tsja… bij twijfel niet oversteken, of voor dat geld moet het ook perfect zijn Maar mijn Speedy is ook wel extra leuk moet ik toegeven hoor, “speciale” editie (je kan je afvragen in hoeverre een special edition van een Speedy nog echt speciaal is) van de 40th anniversary of Apollo XI, met een zichtbodempje:
Ik heb al meerdere speedies gehad, en ik kom altijd weer uit op een middel- tot donkerbruine leren band. Prachtge combinatie met de zwarte plaat.
Een zwarte band maakt het horloge m.i. veel minder expressief, als dat het goede woord is.
Ik wil je best van dit vervelende dilemma afhelpen hoor, deze Speedy krijgt bij mij een warm onthaal en ik zal alle minpuntjes met alle liefde accepteren en het horloge zal gekoesterd worden als ware het mijn kind.
Ware het niet dat het mij ontbreekt aan de nodige centen:(
Los van de vraag van TS ervaar ik nauwelijks irritaties aan mijn horloges.
Het is zoals het is en anders maar van de hand doen.
Herkenbaar. Ik heb het ook met mijn speedy. Paar keer eerder verkocht, steeds weer een teruggekocht. Toen ik mijn huidige speedy kocht maakte ik mezelf wijs dat deze nu echt zou blijven…maar hij staat toch weer in de verkoophoek. Wel met wat twijfel, want het is wel 1 van de classics eigenlijk…die niet de hoofdprijs kost…
De memovox kan ik je trouwens van harte afraden. Heb ik ook gehad…en ik werd knettergek van de continue rammelende wekkerbel.
Gewoon verkopen als ie niet bevalt, niet zo vastklampen, uiteindelijk raken we al het aardse kwijt, dus je hebt er effe van genoten hij begint je te irriteren dus verkopen die klok en wat anders uitzoeken
Tja… Dilemma’s! Volgens mij heeft iedereen wel zo’n twijfelklokje, en hoewel hier allemaal adviezen worden gegeven weet niemand wat je moet doen, anders waren het geen twijfelklokjes;)
Als ik de fondsen had liggen zou ik je zo van deze
twijfel af helpen. Ik vindt het een TOP klok en
een echte klassieker die in mijn ogen in geen
enkele serieuze horlogecollectie mag ontbreken.
Mijn motto bij twijfel niet oversteken daar kan je
pijn van krijgen.
Als ik de fondsen had liggen zou ik je zo van
deze
twijfel af helpen. Ik vindt het een TOP klok en
een echte klassieker die in mijn ogen in geen
enkele serieuze horlogecollectie mag ontbreken.
Mijn motto bij twijfel niet oversteken daar kan
je
pijn van krijgen.
Ik heb mijn keuze gemaakt. Mijn speedmaster broad arrow is verkocht voor een submariner. Heb nooit meer teruggedacht aan de speedmaster. Totaal geen spijt van.