Even een apart topic en crosspost. Ik had vorige week een band en sluiting gekocht bij catawiki. Echter heb ik een vermoeden dat deze niet origineel zijn. Ik heb catawiki en de verkoper al gemaild. Iemand die kan bevestigen dat het wel of geen originele sluiting en band betreft?
De randen van de sluiting zijn te scherp, evenals de gravering van het logo. Er zit ook best wat speling op.
De algehele indruk van de kwaliteit is niet wat je van een originele mag verwachten.
Denk dat je op basis van de betaalde prijs je antwoord al weet
Dit is idd niet de echte IWC kwaliteit
Catawiki is een veiling, dus je betaalt wat je biedt.
Maar goed, ik heb nu een mail van de verkoper die volhoudt dat het een origineel exemplaar befteft. Hij laat het over aan de veilingmeester.
Twijfel = niet oversteken. Catawiki zegt niets, daar worden steeds vaker replica spullen aangeboden. Ik zou weglopen, wat de aanbieder ook roept.
Just my 2 …
Ik heb al betaald en ontvangen, dus weglopen is geen optie meer.
Catawiki houdt in ieder geval hebt geld vast zeiden ze.
Zie er absoluut niet origineel uit. Zal straks even wat foto’s van de originele maken. Zie al diverse verschillen qua afwerking, scherpte, tekst op de clasp, enz
Foto van IWC letters is voldoende lijkt me
Ik kan je helaas niet adviseren in deze, maar je letterlijke gevoel zegt het meest natuurlijk, dus ik vrees dat dit niet goed zit.
Sneu dit, succes!
Ik heb de link naar dit topic ook in een mail gezet naar catawiki. Geen idee of ze de expertise van een forum in hun beoordeling meenemen, maar het valt te proberen.
Ik heb het gevoel dat de omschrijvingen bij Catawiki ook vaag zijn, vooral bij de rolex horloges wordt vaak niet goed omschreven of het om een originele of een after market wijzerplaat gaat. Wijzige club dat Catawiki.
Ok bij deze:
Zoek de vershillen…
Vanaf jouw foto’s zie ik duidelijk wat verschillen aan afwerking en details.
bedankt voor de duidelijke foto’s , de verschillen zijn zo inderdaad heel goed te zien.
Vandaag de band meegegeven aan een collega die hem laat controleren bij zijn schoonfamilie die IWC dealer is. Catawiki wilde graag dat ik de band en sluiting op echtheid liet controleren door een officiële dealer.
Vandaag van mijn collega de band en sluiting weer terug gekregen. Ze zijn allebei inderdaad zoals ik vermoedde hardstikke nep.
Ze zagen het al direct zonder enige twijfel vertelden hij.
Verder had hij de nieuwste catalogus bij van IWC en de eigen catalogus van de betreffende IWC dealer. Overigens zonder kosten. Helaas zonder begeleidende brief, maar aan een officiële taxatie zijn wel kosten verbonden natuurlijk.
De foto’s van @j_metselaars waarbij de verschillen overduidelijk zijn (alleen al de positie van de I van IWC ten opzichte van de Schaffhausen tekst daaronder) en jouw melding van de bevinding van de IWC dealer zouden voor Catawiki voldoende moeten zijn. Wellicht wil de IWC dealer hun oordeel even in een email vastleggen.
Ik heb tegen catawiki gezegd dat ik ze eventueel wel in contact wil brengen met de betreffende juwelier.
Ik ben benieuwd naar hun reactie.
Lijkt me een prima actie, ook benieuwd hoe ze reageren op een dergelijk voorstel. Zeker ten opzicht van fake kavels zouden ze actief/actiever moeten zijn.
Ik wil ook wel wat roepen, bekijk de gesp onder een microscoop, dan kan je de verschillen in afwerking heel goed zien, alle top merken polijsten hun metalen oppervlakten en dat is heel goed te zien onder de microscoop, Het oppervlak moet glad zijn en niet korrelig.
Dan is bij de band het stiksel belangrijk, die moet net onder de leerlaag liggen i.v.m. slijtage op het stiksel en irritatie aandoeningen, dus de machine moet heel secuur zijn afgesteld vanwege de druk op het naaien van het stiksel.