Twijfels Twijfels Twijfels

Yeah! Still one happy camper! Een mooie dresser ernaast, meer heb je niet nodig!

1 like

Dat je van sparen gierig wordt, klopt.
Het wordt pas gevaarlijk als je voorbij je doel gaat sparen, dan kijk je steeds duurder en ben je uiteindelijk nog niet tevreden.
enfinā€¦ zo gaat t bij mij :smile:

Ivm uw dilemma: ik zou gaan voor de Pelagos

Oris Aquis is een heel mooi toolhorloge, terwijl de BB meer een dressduiker is.
Ik zou voor de BB gaan in plaats van twee horloges als je er al zolang naar toeleeft, less is moreā€¦

Haha. Dat komt me bekend voor. Ik heb altijd de Tudor BB altijd al een mooie gevonden. Sinds 2012 al, terwijl ik toen helemaal nog niet zo gefocussed en geĆÆnteresseerd was als dat ik nu ben. Flinke tijd geleden besloten om inderdaad er voor te sparen en wat te elimineren en recent kwam werd er mij eentje aangeboden waar ik geen nee tegen kon zeggen. Man, wat een rust inneens. Go for it! Absolutely!

Pics please :wink:

Morgenochtendā€¦ :wink:

1 like

Zo, die is lastigā€¦ Zelf ben ik wel fan van de BB met zā€™n gave snowflake wijzers en ingetogen klassieke uitstraling. Maar die Oris is toch ook wel heel gaaf.
Ik zou voor de BB gaan, mocht die toch niet bevallen kun je hem altijd weer verpatsen en alsnog de Oris nemen.

Ik zou ook eerst goed kijken en passen wat je nu echt wilt. De Black Bay mag dan t horloge zijn waar je naartoe hebt gespaard, maar smaken veranderen ook.
Ik heb de luxe om voor n paar tientjes aan n soort hommage te komen. Dan bekijk ik rustig wat me beter bevalt.

Mijn mening: 100.0% voor de Tudor gaan. Ik kan me meestal vinden in twijfel, maar hier zie ik geen echte keuze. Uiterlijk in brede zin, historie, karakter, waardevastheid. Alles is m.i. beter aan de Tudor. Ik vind die Oris maar ogen als een ā€˜homageā€™-klok.

1 like

Gewoon de Tudor houden , het horloge heeft meer klasse dan een Oris.

1 like

Ik begrijp je punten mbt de Tudor. Leuk pluspunt is wat mij betreft ook het feit dat de gemiddelde Nederlander niet direct ziet wat je om hebt, in tegenstelling tot een Rolex of Breitling bijvoorbeeld, maar dat een kenner het op waarde weet te schatten.
Onderstaande opmerking kan ik niet helemaal plaatsen. Waar zou de Oris een hommage van zijn?

1 like

Uhmā€¦een Sub bijv.? Vind het nou niet bepaald een ā€˜eigenā€™ smoel hebben.

Ik heb inderdaad wel eens een look-a-like zien langs komen, maar zou zo 123 niet meer weten welke dat is.

Ok, dan snap ik je punt. Ik ben het met je eens dat veel duikers op elkaar lijken. Maar tochā€¦ ik heb er verschillende en voor mij hebben de meesten wel iets dat ze onderscheidend maakt.
Ik ben gewoon een liefhebber van dit soort horlogeā€™s

1 like

Ik wil niemand voor 't hoofd stotenā€¦maar dat is gewoon mā€™n gevoel bij die Oris uit dit topic.

Klopt wel inderdaad. Enige verschil zit 'm in de bezel, indices, wijzers, kastvorm, lugs, band, positie datum, maat en zichtbodem. Verder vrijwel identiek :wink:

1 like

Die snap ik niet.

Leg uit.

Elf.

1 like

Nee

:sob:

:wink:

Elf.

Ik weet dat Oris een eigen geschiedenis heeft en al heel lang duikersklokken maakt. ik kan niet beargumenteren waarom hij me dat gevoel geeft - het is natuurlijk geen 1:1 kopie van iets - maar het is toch zo. :smile: