Twijfels Twijfels Twijfels

Vorig jaar heb ik een Tudor Black Bay gepast. Ik was erg onder de indruk en wist het zeker. Dit horloge moet ik hebben.De Pelagos was ook erg mooi, maar wel erg duur. Dus de keuze viel op de BB
Ik had met mezelf de afspraak gemaakt dat ik ervoor zou sparen. Dus verjaardagsgeld apart leggen, overtollige gadgets de deur uit en de bestaande collectie uitdunnen. En nu het bijna zover is begin ik te twijfelen.
Het is nog steeds een prachtig horloge maar,
Voor het geld kan ik ook een prachtige Oris Aquis kopen en nog een mooie dresser zoals een Meistersinger.
De grap is dat ik dit dillema niet had toen ik het geld nog niet bij elkaar had.

herkennen jullie dit? en welke keuze hebben jullie gemaakt, of zouden jullie maken

Groet,
Jacob

1 like

Bekend fenomeen, je hebt te lang tijd gehad om erover na te denken ,tijdens het sparen,en ziet ondertussen andere horloges.
Toch zou ik kiezen voor de BB, die blijft namelijk altijd in je hoofd rondspoken, als je iets anders koopt.
Sterkte met je keuze .

1 like

Ik heb de Aquis verschillende keren gepast, maar hij valt wat ‘grover’ dan de BB denk ik. Met name de stalen band heeft wat dikkere en grovere schakels. Kwaliteit van de aquis is zeker oke.

Ter vergelijking:

Bandenswapmogelijkheden zou ik zeker meenemen in deze afweging…

Is er ook in 40mm.

Elf.

Wat is eigenlijk de maat van de bandaanzet in de 40mm variant?
Oogt nm. erg klein

Ja, als die BB nou je droomhorloge is, zou ik daarvoor gaan. Maar als je nu twijfelt, dan is het misschien toch niet je droomhorloge(?).
Vind zelf de Oris eigenlijk leuker. Maar een MS heb ik dan weer niets mee. Tja, keuzes, keuzes. Heb jij in de regio een adres waar ze beide (BB en Oris) verkopen? Dan zou ik ze allebei na elkaar passen en goed op je in laten werken. Ik wed dat je er dan uitkomt en een voorkeur voelt voor de een of de ander! Succes en veel plezier met kiezen! :smile:

En de keramische bezel vindt ik echt een pre.

En ik ben echt biased. :grin:

Elf.

Ik meen 26mm, maar hang mij er niet aan op.

Elf.

Gewoon die BB halen. Van die Oris ga je spijt krijgen, ookal is dat een fantastisch horloge.

Je droomhorloge, waar je naar toe hebt geleefd en voor hebt gespaard, kopen geeft een fantastisch gevoel. Ik heb het zelf ook met de BB gehad, 0 seconden spijt gehad. Fantastische klok! Alles wat je nu anders gaat kopen, hoe mooi ook, gaat toch niet tippen aan hetgeen waarvoor je zo hebt gespaard.

Tip : kijk bij certera watches of fillipuci in maastricht. Bij de grijze handel scheelt dat je zo enkele honderden euro’s op de bb.

(Geen banden met de bedrijven)

Dat vraag ik mij toch echt af.

:relaxed:

Elf.

Zeer herkenbaar. Al sinds mijn kinderjaren stond ik aan de etalage te kijken naar een Breitling Navitimer. Vele jaren later kondig hem eindelijk betalen, maar ik kocht wat anders op basis van reviews, meningen van anderen, etc.
De klok die ik toen kocht heb ik nog steeds en is ook fantastisch, maar de Navitimer bleef knagen en kwam er enkele jaren later alsnog.
Mijn advies : Ga voor de BB! Of spaar nog wat verder voor een Pelagos, als dat is wat je écht wil.

Zichtbodem, dus Oris.

1 like

Goed punt. Kan je 'm ook gewoon binnenste buiten dragen.

Sorry grapje.

Elf.

3 likes

Koop tweedehands een Oris en een BB.

Kijk een maand of 2 welke je effectief wilt houden. Verkoop ze terug met geen verlies en koop een nieuwe.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die met dit soort dilemma’s zit.
Het is natuurlijk een enorm luxe probleem, maar toch.
Ik heb al eens gekeken naar een juwelier die beide merken heeft, maar er zijn sowieso weinig juweliers die Tudor in hun assortiment hebben.

Rhwatches biedt (bood) hem nieuw aan voor €2250,- Hij heeft nu niks op voorraad, maar je kunt een bericht sturen en dan houdt hij je op de hoogte wanneer er wat binnenkomt. Vwb het sparen, van sparen word je gierig :wink: hoe meer je spaart hoe meer je wil hebben. Maar je moet genieten van je geld, in een houten jas zitten immers geen zakken :stuck_out_tongue:

1 like

Nou wil ik echt niet lullig doen, maar ik vind die Oris Aquis een verdomd mooi horloge.

1 like

Dat is 'ie ook :wink:

1 like

Yeah, watikjebrom.

Eigen smoel !!, net zoals de voorgangers. Hate 'm or love 'm

Elf.

1 like