Twijfels! Volgende horloge om en nabij 1000,- ?

Beste allen,

Ik zit een beetje na te denken over een volgend horloge. Ik ben nog steeds ontzettend tevreden over mijn SKX, maar ik ben bijna jarig en wil dan iets “moois” voor mijzelf kopen. De laatste tijd ben ik erg gecharmeerd door Duitse horloges - vooral de “deutsche gründlichkeit”.

Voor dit horloge wil ik ongeveer 1000 euro uitgeven. Ik dacht zelf al aan de volgende modellen:

Sinn 556i

Damasko ds30

Ik vind beide erg mooi, maar ik weet niet zeker welke ik mooier vind. Nadeel van de Sinn is eigenlijk dat er relatief weinig van de “gave technologie” van Sinn in zit. Nadeel van de damasko is dat hij wel een beetje kil uit kan zien. Ik heb beide nog niet in het echt gezien.

Ik zit dus vooralsnog te twijfelen tussen deze twee, maar hebben jullie nog andere suggesties / ervaringen over horloges rond de duizend euro?

Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden en wat jullie suggesties zijn. Wel wil ik geen horloge met een duik-bezel. Ik heb namelijk al een SKX.

Wat zouden jullie kopen voor onder de duizend?

PS: zijn er mensen met een Damasko of een Sinn in regio Leiden / Den Haag? Ik zou graag deze merken in het echt willen zien, want ik vind dat je een horloge niet alleen maar vanaf foto’s kunt beoordelen.

Alvast bedankt allemaal!

Met hartelijke groet,

JustInKees (Kees)

2 likes

Damasko valt alleen in de smaak bij mensen met extreem veel haargroei op de armen. Jij hebt een Sinn nodig.

8 likes

Goeie vraag.
Toevallig heb ik net 2 horloges net onder de 1k gekocht.

De Halios Fairwind en de Seiko SPB147 (foto’s hieronder).

Als ik tussen Damasko en Sinn zou moeten kiezen zou het 9 van de 10 keer Damasko worden. Vind het een leuker merk met mooiere modellen (zo ook in de plaatjes die je laat zien).

En als plugbips zeg ik:
Maar je mag ook mijn Meistersinger Metris kopen voor 800 ballen.

10 likes

Vul het rijtje maar aan met Seiko, Halios en Meistersinger. Kijk maar naar de foto’s van @Drebin. :rofl:

4 likes

Haha niet mijn armen gelukkig :laughing:

1 like

Ja, ja… huh :smile: Maar die Seiko en Halios zijn wel oogstrelend.

1 like


:white_check_mark:

7 likes

Victorinox Airboss op basis van het ontwerp. Maar voor die prijs kan je ook een Junghans en een Frederique Constant.

5 likes

Ik vind de Sinn vele malen mooier, maar dat komt denk ik omdat de Sinn geen sandblasted case heeft.

1 like

De blauwe 556:

18 likes

Voor onder de €1000 moet een mooie Sinn 104 wel lukken denk ik. Heeft wel een duik achtige bezel.

10 likes

1 like

Verkoop jij die voor om en nabij de 1000 Euro? :wink:

3 likes

Ik raise met 10 uit 10 voor Damasko.

2 likes

Ik snap jou.

Dit is de enige reden dat ik niet 10/10 zei:

10 likes

Alle correcte historie op een hoopje, als je zo’n horloge ambieert, dan pak je de Breitling.

2 likes

Eensch

1 like

Om je toch even op een ander spoor te zetten, ik heb vorige week een Longines Conquest V.H.P. gekocht. Onder de €1.000 en wat mij betreft een knaller!

Zie mijn NA topic hierover voor foto’s

1 like

Erg mooie Seiko!

“kijk mij, ik heb een Rolex!”

14 likes